معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور: مساجد هم طراز انقلاب اسلامی، تربیت کننده نیروهای انقلابی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا لاور در نشست رابطین منطقه ای و جانشینان خواهر کانون های مساجد یزد، گفت:ما مسجد را به عنوان پایگاه فعالیت کانون تمدن ها، محل تجمع اقشار مختلف، اولین بنای تشکیلاتی و بیت الله می دانیم که بایستی کارکردهای ان را در جامعه احیا کنیم.

وی افزود: در این راستا بایستی چراغ مساجد را روشن نگه داریم در غیر اینصورت چراغ هایی مانند فرهنگسراها، نهادهای دیگر پرفروغ تر از مساجد می شوند و کارکردهای مسجد نیز کم رنگ تر می شود.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد: مسجد بایستی مدرس باشد و با توجه به ضرورت برنامه ریزی در اوقات فراغت توجه به فعالیت ارکان مسجد در اولویت قرار می گیرد.

لاور ادامه داد: ارکان مسجد شامل مکانت، فعالیت، امامت و مامومیت مسجد است که بایستی اولویت بندی شده و برای آن ها نیز برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی به معنای رسیدن به هدف با ابزار و مسیری مشخص است که با در نظر گرفتن محدودیت ها انجام می شود.معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور ادامه داد: محدودیت های مساجد از نظر استراتژیک شامل محدودیت های مستقل و وابسته است که بر اساس برطرف شدن یا نشدن آنها تقسیم بندی می شوند.

لاور گفت: محدودیت های ما در مساجد شامل بودجه، تجهیزات، مکان و فضا، تبلیغات، مشکلات داخلی مسجد از جمله هیات امنا در نگاه،  و سطح تاکتیکی و تکنیکی است.

وی افزود: ضعف کادرسازی و محدودیت نیروی انسانی نیز از مهمترین محدودیت های ما است که باید با تربیت نیروی انقلابی و ناظر به تربیت این مشکلات را حل کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار