شهرکرد؛

آزار و اذیت معلولان در مراکز نگهداری چهارمحال و بختیاری صحت ندارد

ادعای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت معلولان در مراکز نگهداری استان چهارمحال و بختیاری تکذیب شد.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شهرکردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از شهرکرد؛ مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، برخی مطالب منتشر شده طی روزهای اخیر در فضای مجازی، مبنی بر آزار و اذیت معلولان در مراکز نگهداری این استان را تکذیب کرد.

محمد میرزایی، با اشاره به فعالیت بیش از 100 مرکز نگهداری زیر پوشش بهزیستی در چهارمحال و بختیاری و نظارت کامل بر این مراکز، خاطرنشان کرد: تمام مراکز نگهداری این استان مجهز به دوربین مداربسته است.

وی افزود: دوربین های مداربسته تمام تصاویر این مراکز را ضبط و به صورت 3 ماهه در اختیار حراست اداره کل بهزیستی قرار می دهد که این تصاویر هم اکنون موجود است.

میرزایی تأکید کرد: طی چند سال اخیر، هیچ موردی از آزار و اذیت در هیچ یک از مراکز تحت پوشش بهزیستی استان مشاهده و گزارش نشده است.

وی، با بی اساس خواندن این قبیل شایعات، منشاء بروز آن ها را برخی دلخوری های کارکنان مراکز دانست و اظهار داشت: از آنجا که این گونه مراکز و مؤسسات غیر دولتی هستند، جذب نیرو توسط مسئولان مربوطه به صورت مستقل انجام می شود که بعضاً مسائل کاری مانند حقوق و یا قطع رابطه افراد، موجب ایجاد دلخوری می شود که تبعاتی از جمله انتشار اخبار و اظهار نظرهای غیر واقعی و کذب را در پی دارد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: چند سال گذشته نیز ادعای کذبی از این قبیل در مورد یکی از مراکز نگهداری معلولان در استان سابقه داشت که ناشی از قطع رابطه همکاری فردی با آن مرکز بود.

میرزایی گفت: هم اکنون 700 مرکز نگهداری و ارائه خدمات شامل مهدکودک ها، مؤسسات خیریه، مراکز مشاوره، پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی، نگهداری کودکان، معلولان، سالمندان و ... به صورت روزانه و شبانه روزی، با اخذ مجوز و نظارت اداره کل بهزیستی در سراسر استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گفته وی؛ چهارمحال و بختیاری دارای 32 هزار معلول زیرپوشش خدمات اداره کل بهزیستی است که 7 هزار و 775 نفر از این تعداد، مستمری بگیر هستند.

گفتنی است: طی روزهای اخیر فیلم و مطلبی در خصوص آزار و اذیت یک کودک استثنایی در یکی از مراکز نگهداری معلولان چهارمحال و بختیری در شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام منتشر شده بود.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار