چند خبر از عراق؛

هلاکت 3 سرکرده داعش در موصل/ ناکامی تک تیراندازان داعشی در ترور استاندار دیاله

در حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در موصل، سه سرکرده این گروه تروریستی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در حمله هوایی ارتش عراق به مواضع "داعش" در موصل، تعدادی از عناصر این گروه از جمله 3 نفر از سرکردگان مهم آنه به هلاکت رسیدند.

فرماندهی عملیات مشترک روز جمعه با اعلام این موضوع از اهالی موصل خواست از مواضع داعش فاصله بگیرند.

ستاد اطلاع رسانی جنگی وابسته به فرماندهی عملیات مشترک با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای دایره تجسس ارتش با نظارت و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک و با استفاده از اطلاعات دقیق و هماهنگی عالی نیروی هوایی، به مواضع مواضع گروه تروریستی داعش در موصل حمله کردند، و عده بسیاری از آنها را از پا درآوردند.

در این بیانیه آمده است: در این حمله دههانفر از تروریستها از جمله تعدادی از سرکرده های برجسته آنها کشته شدند. مسئول کل تروریستهای داعش و چهار نفر از همراهانش، در میان کشته شده ها هستند. دو خودروی حامل آنها نیز به کلی منهدم شدند.

یکی دیگر از سرکرده های "داعش" که به اصطلاح، مسئول کل امور دینی در نینوا بود و مسئول امور مالی این گروه تروریستی و هفت نفر از همراهانش هم در این عملیات به هلاکت رسیدند و مخفی گاه آنها به طور کامل ویران شد.

در این بیانیه آمده است: "از اهالی شریف موصل می خواهیم برای در امان ماندن از آثار و تبعات این حمله ها، از مواضع گروه تروریستی داعش در این شهر فاصله بگیرند."

 شهر موصل از 10 ژوئن 2014 به اشغال "داعش" درآمده و در نتیجه تحمیل دیدگاه های افراطی این گروه تروریستی بر تمام ابعاد زندگی مردم، دستخوش بحران امنیتی و انسانی بزرگی شده است.

از سوی دیگر ، استاندار دیاله در شرق عراق از تک تیراندازهای داعش جان سالم به در برد.

"عدی الخدران،" یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق، اظهار داشت مثنی تمیمی، استاندار دیال، روز جمعه به اطراف فلوجه رفته بود که در دام تک تیراندازان داعش افتاد، ولی از مرگ حتمی جان سالم به در برد.

خدران به شبکه سومریه نیوز گفت: تک تیراندازان داعش به سوی کاروان تمیمی نزدیک منطقه سجر در شمال شهر فلوجه تیراندازی کردند که هیچ کسی در این حمله آسیب ندید و فقط خسارتهایی به خودروهای کاروان وارد شد.

وی که تمیمی را در فلوجه همراهی می کرد، افزود : تمیمی برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای بسیج مردمی به جمع آنان در اطراف فلوجه رفته بود، نیروهایی که همچنان دوشادوش ارتش برای آزادسازی فلوجه از تروریست های داعشی می جنگند.

عملیات آزادسازی فلوجه از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار