رئيس سني مجلس دهم گفت: برجام نشانی از اقتدار حاکمیت ملی ایران است و مجلس دهم از حداکثر توان خود برای اجرای درست برجام استفاده خواهد کرد.

هاشم زائی احتمالیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ عبدالرضا هاشم زائی رئیس هئیت سنی مجلس دهم و  نماینده مردم تهران در مراسم آغازین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تمامی میهمانان در این جلسه اظهار داشت: آغاز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌کنم، نهادی که نمادی از تحقق سنت الهی، تغییر و تحول در قدرت است و این همان منطق دموکراسی در اندیشه اسلامی است که هیچ مقام و  موقعیتی ابدی نیست و گذشته از معانی عرفانی و اخلاقی این آموزه الهی از لحاظ سیاسی و اجتماعی نیز روزگار همواره در گردش و چرخش است و هیچ حزب و جناح فکری برای همیشه اکثریت را در دست ندارد.

وی افزود: در یک نظام مردم سالار همواره این امکان وجود دارد که اقلیت به اکثریت و اکثریت به اقلیت تبدیل شوند ولی هیچ کس حق ندارد به نام حکومت اکثریت حقوق اقلیت را نقض کند.

هاشم‌زائی با اشاره به موهبت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: به لطف خداوند در نظام ما قریب به چهار دهه است که همه جناح‌های سیاسی به تجربه حکمرانی دست یافته‌اند اما این نیز گذرا است و مهم آن است که حدود و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: مجلس دهم نقطه عطفی در نظام پارلمانی و مردم سالاری نوپای ما است. مجلسی که در آن مردم در بیشتر حوزه‌های انتخابیه به تغییر و تحول رای دادند. مجلس دهم می‌تواند به اتکای رای اعتمادی که مردم به برنامه تغییر و تدبیر  داده است در کشور نقش‌آفرین باشد.

عبدالرضا هاشم‌زائی تصریح کرد: رای دهندگان با رای دادن به لیست‌های انتخاباتی به جای افراد به افکار رای دادند گرچه به علت‌های تاریخی و ساختاری هنوز حزب در کشور ما جایگاه ارجمندی ندارد اما رای ملت در انتخابات گذشته بهترین بستر برای تقویت نظام حزبی برنامه‌محور را فراهم کرد.

وی در خصوص هماهنگی نمایندگان در فراکسیون‌ها قبل از تشکیل مجلس دهم گفت: این هماهنگی می‌تواند شروع خوبی برای هر چه محکمتر بستر فعالیت‌های حزبی باشد.

نماینده مردم تهران افزود: رای دهندگان با انتخاب بانوان و همچنین جوانان نشان دادند که فقط به یک برنامه سیاسی رای ندادند رای آنان دارای مفهوم‌های سیاسی و اجتماعی است که خواستار خروج از دایره‌های بسته سیاسی و مدیریتی هستند. من به نوبه خود حضور این نسل جوان خیرمقدم عرض می‌کنم.

هاشم‌زائی با اشاره به اهمیت موضوع برجام گفت: یکی از مسائل با اهمیت در مجلس نهم و دهم مسئله برجام بوده است. برجام به خودی خود دارای عناصر مهم و قابل بحث است اما فراتر از خود برجام باید به اقتدار ایران در اجرای برجام اندیشید. ایران پس از گذر سال‌های سخت و با تاکید بر حق ملت خود در استفاده از انرژی هسته‌ای به این نتیجه رسید که برجام را امضا کند. با احترام به تمام منتقدین باید بگویم برجام نشانی از اقتدار حاکمیت ملی ایران است و مجلس از حداکثر توان خود برای اجرای درست برجام استفاده خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه سنی دهم افزود: موضوع برجام یک مسئله جناحی و حزبی و یا حتی مربوط به دولتی خاص نبود و امری ملی است که در همه نهادها باید مورد توجه قرار گیرد. برجام برای ما نه یک هدف بلکه وسیله است که به واسطه آن امنیت ملی، اقتصاد داخلی ، اقتدار ملی و روابط خارجی خود را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: عبور از تورم لازم بود اما این موضوع برای ما کافی نیست و باید برای عبور از رکود چاره‌ای اندیشید. تجدید نظر در سیاست‌های اقتصادی و جسارت در تصمیم‌گیری‌ها از ضروریات شرایط فعلی است. اکنون نوبت مسئولین اقتصادی کشور است که پاسخ‌گوی مسائل مردم باشند اگرچه بحران کمبود نقدینگی برای کشور مشکل ایجاد کرده است اما این نباید بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از مشکلات باشد.

هاشم‌زائی در ادامه دولت یازدهم را خطاب قرار داد و گفت: دولت باید برای تقویت اقتصاد ملی با دعوت از سرمایه‌های خارجی توان رقابت سرمایه‌داران داخلی را فراهم کند. کوچک‌سازی اقتصاد دولتی،  تقویت بخش خصوصی، مقررات‌زدایی و رانت‌ستیزی از جمله کارهایی است که دولت باید به آنها اهتمام بورزد.

وی با اشاره به سنت الهی در تغییر و تحول گفت: اگر ما خویش را تغییر ندهیم و حتی زمینه تغییر و تحول را فراهم نکنیم و این عمر چند روزه مجلس را به نزاع بپردازیم قطعا ملت ما را تغییر خواهند داد.

عبدالرضا هاشم‌زائی در پایان از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات هفتم اسفند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار