کشف و ضبط بزرگترین کارگاه ساخت مواد منفجره داعش در «فلوجه»

نیروهای سپاه بدر عراق در منطقه «المعامل» واقع در شمال شرق حومه فلوجه پس از کشتن تک تیراندازهای داعش موفق شدند وارد کارگاه ساخت مواد منفجره این گروه تروریستی شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای تیپ چهارم سپاه بدر در عملیات پاکسازی مناطق شمال و شمال شرق حومه شهر فلوجه موفق شدند بزرگترین کارگاه ساخت مواد منفجره عناصر تروریستی داعش را کشف و ضبط کنند.
 
یک منبع میدانی گفت: این عملیات در منطقه «المعامل»  واقع در شمال شرق حومه فلوجه و در ادامه پاکسازی مناطق از مین‌ها و بمب های کار گذاشته شده توسط عناصر تروریستی داعش صورت گرفت.
 
وی با بیان این که این عملیات بیش از دو ساعت ادامه داشت، افزود: تک تیراندازهای انتحاری داعی در حومه این کارگاه مستقر، عملیات را با تاخیر روبه رو کرده و در تلاش بودند با نزدیک شدن نیروهای بسیج مردمی خود را منفجر کنند تا تلفات افزایش یابد.
 
این منبع میدانی گفت: نیروهای بسیج مردمی در نهایت تک تیراندازان داعشی را از پای درآورند و با خنثی‌سازی مین ها موفق شدند وارد بزرگترین کارگاه ساخت مواد منفجره داعش در حومه فلوجه وارد شوند.
 
این منبع در ادامه اظهار داشت: بیشترین خودروهای انتحاری که در شهر بغداد منفجر می شد در این کارگاه آماده می‌شدند.
 
این دستاورد بزرگ همزمان با پاکسازی کامل مسیرهای ارتباطی الکرمه – فلوجه و الصقلاویه - فلوجه به دست آمد که در نهایت منجر به محاصره کامل شهر فلوجه شد.
 
از سوی دیگر،  نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه موفق شدند با تامین امنیت سد فلوجه در جنوب این شهر، یک مسیر خروجی برای انتقال غیر نظامیان به مناطق امن باز کنند.
 
حفظ جان غیر نظامیان در فلوجه اولویت نیروهای عراقی است
 
یک منبع میدانی اعلام کرد: برخلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌های حامیان تروریست ها، حفظ جان شهروندان فلوجه اولویت نخست نیروهای عراقی است.
 
وی با بیان این که رسانه های غربی عربی در تلاشند با جنگ روانی، عملیات آزادسازی فلوجه را متوقف کنند، گفت: با تامین امنیت سد فلوجه، شهروندان می‌توانند از این مسیر به منطقه السلام در جنوب شرق شهر منتقل شوند.
 
این منبع میدانی افزود: همه امکانات لازم برای استقرار شهروندان فلوجه در مقر اصلی هشتم ارتش فراهم شده است.
 
وی به اختلاف شدید عناصر تروریستی در شهر فلوجه اشاره کرد و گفت: براساس اخبار به دست آمده از نیروهای اطلاعاتی، عناصر تروریستی خارجی مانع خروج شهروندان از شهر فلوجه می شوند.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.