دستور العمل وزارت بهداشت برای پیشگیری ورزشکاران المپیک از ابتلا به زیکا

سخنگوی وزیر بهداشت از ارایه دستورالعمل های وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلای ورزشکاران المپیک در برزیل به ویروس زیکا خبر داد.

ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای پیشگیری از ابتلای ورزشکاران المپیک به ویروس زیکا در برزیل گفت: براساس همکاری هایی صورت گرفته با وزارت ورزش از سال گذشته و طبق راهنماهای سازمان بهداشت جهانی ، اقدامات لازم برای شرکت ورزشکاران ایرانی در المپیک برزیل انجام شده و هیچ مانعی وجود ندارد.

وی افزود: آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس زیکا به ورزشکاران و تیم همراه آنان داده شده و تنها برای زنان حامله یا در آستانه حاملگی موانعی وجود دارد که آن هم با اقدامات پیشگیرانه به راحتی قابل کنترل است.

حریرچی در خصوص نحوه انتقال این ویروس عنوان کرد: ویروس زیکا از طریق وکتور که نوعی حشره است به انسان منتقل می شود.

وی ادامه داد: این حشره در محیط خاص از لحاظ رطوبت و گرما رشد می کند و علایم اولیه انتقال این ویروس به صورت سردرد و بدن درد و مشابه سرماخوردگی است و افراد در صورت مشاهده علایم باید به پزشک مراجعه کنند که آموزش های لازم برای درمان هم داده شده است.

سخنگوی وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه محل اقامت ورزشکاران با نظارت سازمان بهداشت جهانی سمپاشی شده، گفت: اجتناب افراد از رفتن به محیط هایی که احتمال تجمع این حشرات وجود دارد برای پیشگیری از ابتلا امری ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار