اعتصاب فرانسه را دربرمی‌گیرد/ بی‌اعتنایی دولت به اعتراض‌ها

به عقیده کارشناسان، اعتراض‌های عمومی و اعتصاب در فرانسه علیه برنامه اصلاحی دولت در ارتباط با قانون کار سراسری خواهد شد.

اعتصاب فرانسه را دربرمی‌گیرد/ بی‌اعتنایی دولت به اعتراض‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، این روزها خیابانهای شهر پاریس شاهد برپایی تظاهرات بوده است.  روز گذشته شرکت کنندگان در این تظاهرات، بار دیگر اعتراض خود را به برنامه دولت فرانسه در اجرای  اصلاحات نظام کار ابراز داشتند. 

در گیری معترضان با پلیس

 این تظاهرات به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد. دهها نفر در این درگیری ها بازداشت شدند. با این وجود، «مانوئل والس،» نخست وزیر فرانسه، همچنان بر اجرای این برنامه تاکید دارد. اعتراضها به این طرح دولت فرانسه به بخش نیروگاههای هسته ای این کشور نیز کشیده شده است. روز گذشته کارکنان این بخشها نیز به جمع معترضان ملحق شدند. این اعتصابهای گسترده کارگری در بخشهای مختلف سبب بروز مشکل جدی کمبود سوخت در بخشهای مختلف فرانسه از جمله پاریس شده است. اعتصابها منجر به تمام شان بنزین در 40 درصد از جایگاههای سوختگیری  این کشور شده است. 


اعتصاب گسترده  می شود

 علاوه بر اعتصاب کارکنان نیروگاه‌ها، قرار است روز دوم ژوئن (19 خرداد) کارکنان فرودگاههای فرانسه نیز برای مدت سه روز اعتصاب کنند. یکی از شرکتهای بزرگ راه آهن فرانسه نیز اعلام کرده است از دهم ژوئن (27 خرداد) اعتصاب نامحدودی را آغاز خواهند کرد. این اعتصاب درست در روزی آغاز خواهد شد که یکی از مسابقات پرطرفدار قهرمانی فوتبال اروپا در پاریس برگزار می شود. بخشهای دیگری نیز اعلام کرده اند به اعتصاب‌ها ملحق خواهند شد. 

این واکنش ها به علت اصرار دولت فرانسه بر اجرای سیاست های غیردموکراتیک در زمینه ریاضت اقتصادی است. 

مانوئل والس در واکنش به این اقدامات گفت: « مسدود کردن مراکز نفتی و پل ها، ممانعت از پر کردن باک های بنزین، افزودن به نگرانی های زندگی روزمره که هم اکنون نیز دشوار است- به خصوص برای حقوق بگیران و به نام دفاع از آنان- غیرقابل قبول می باشد. نمی توانیم فعالیت کشوری را متوقف کنیم و نمی توانیم اینگونه به منافع اقتصادی فرانسه ضربه بزنیم.»

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
اینها بدلیل تحریم روسیه است که تبعات ان به خود انها برگشته و مردمشان بیکار شده اند
آخرین اخبار