مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اراضی زیر کشت این محصول، افزون بر ۳ هزار و ۶۰۰ تن محصول برنج به صورت شلتوک و نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ تن برنج سفید در این شهرستان استحصال شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اکبر حسنیان در جلسه بررسی میزان کشت برنج در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در سال زراعی جاری 800 هکتار از اراضی زراعی حاشیه رودخانه مرزی ارس به کشت اول برنج اختصاص داده شده است.

وی گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود با توجه به اراضی زیر کشت این محصول، افزون بر 3 هزار و 600 تن محصول برنج به صورت شلتوک و نزدیک به 2 هزار و 300 تن برنج سفید در این شهرستان استحصال شده و بازارهای هدف ارائه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: برنج در این منطقه به دو روش مستقیم و نشاکاری و بیشتر در اراضی کناره‌های ارس موسوم به شامات کشت می‌شود که برنج تولیدشده در منطقه از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار است.

حسنیان در ادامه با اشاره به آبیاری محصول برنج پارس‌آباد افزود: متوسط عملکرد این محصول سه تن در هکتار است و آب مورد نیاز شالیزارهای برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس تامین و برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.