معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت :در سال ۶۰ رشد جمعیت کشور ۳/۹ بوده که در حال حاضر این میزان به ۱/۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ; مجتبی مریخی، در مراسم افتتاح نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت گفت: افزود: متوسط زایمان هر زن ایرانی در دهه ۶۰ هفت فرزند بوده است ولی اکنون به ۱/۸ فرزند کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اجرای سیاستهای جمعیتی مورد نظر مقام معظم رهبری تصریح کرد: پنجره جمعیت یک کشور فرصت طلایی است که ۷۵ درصد جمعیت آن بین سنین ۱۵ تا ۵۵ سال باشد که اگر جمعیت جایگزین نشود در دو دهه آینده نیروی فعال کار نخواهیم داشت و کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به سن ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: سن ازدواج جوانان قبلا بین ۲۰ و ۲۳ سال بود و الان به ۲۷ و ۲۸ سال رسیده است.

مریخی گفت: امروز جوانان متاسفانه به سمت تک فرزندی،بدون فرزند و مجرد زندگی کردن می روند که این یک معضل بزرگ است.

وی با اشاره به رشد جمعیت تربت جام گفت: رشد جمعیت در شهرستان تربت جام ۳/۸ درصد و مشکلی در این زمینه نداریم و باید برای پیش بارداری مادران و زایمان سالم برنامه ریزی داشته باشیم و از مرگ و میر مادران و نوزادان پیشگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: متاسفانه نخبگان و تحصیل کرده ها بچه کمتری می آورند که این روند خوبی برای آینده کشور نیست.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.