سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان، دولت این کشور را به مقابله با آنچه "سیاست های توسعه طلبانه ایران" نامید، ترغیب کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، "زلمای خلیل زاد" -- سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان-- در ادعایی سیاست های ایران را در منطقه توسعه طلبانه دانست و بر ضرورت برخورد با این کشور تأکید کرد. وی دولت آمریکا را به برقراری توازن قدرت در خاورمیانه از طریق تقویت توان نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس ترغیب کرد.

سفیر سابق آمریکا در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط همچنین با اشاره به برخی مسائل در دوران تصدی گری سفارت افغانستان مدعی شد: "ما در زمان ریاست جمهوری جورج بوش با طرف ایرانی برای تحویل سرکردگان القاعده که از افغانستان به ایران فرار کرده بودند، مذاکره کردیم. ایران نپذیرفت سرکردگان القاعده را به واشینگتن تحویل دهد یا آنها را به افغانستان بازگرداند. مقامات ایرانی  ترجیح دادند سرکردگان القاعده را در بازداشت خانگی نگه دارند."

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: "رهبران شیعه در عراق از مداخله ایران در امور داخلی این کشور شکایت دارند. گروه ها و جنبش های مردمی تحت حمایت ایران در آینده بر سر نفت  جنگ خواهند کرد."


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار