تعرفه پزشکان قابل مقایسه با برخی مشاغل کاذب هم نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : با آن که پزشکان با سلامت افراد سرو کار دارند اما همواره تعرفه ای که برای جامعه پزشکی در نظر گرفته می شود قابل مقایسه با برخی مشاغل کاذب هم نیست.

 سید مصطفی شیریزدی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این که مردم باید هنگام بیماری در رفاه اقتصادی باشند افزود :  صنعت بیمه در کشور ما باید اعتبارات خود را صرف ارتقاء سلامت مردم کند تا در درازمدت بتواند پوشش بیمه ای مناسبی در زمان بیماری از افراد داشته باشد.

وی افزود : شرکت های بیمه به جای سرمایه گذاری در کارهای تجاری  باید در جهت کاهش خسارت های ناشی از بیماری افراد جامعه تلاش کنند و مردم نیز حق سرانه بیمه خود را به موقع پرداخت کنند تا در زمان نیاز ، بیمه پشتیبانی لازم را از آنها انجام دهد .

این متخصص جراحی عمومی با تاکید بر اینکه  حمایتی از جامعه پزشکی پس از بازنشستگی وجود ندارد بیان داشت : یک پزشک تا زمانی که مغز و دستش کار می کند می تواند به مردم خدمت کرده و درآمدی داشته باشد اما هنگامی که دیگر توان کار کردن را نداشته باشد پشتیبانی مالی از وی صورت نمی گیرد در حالی که درمان بیمار امری است که توانایی بالا می خواهد  به طوری که یک پزشک باید در طی 24 ساعت شبانه روز ؛20 ساعت کار کند  .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با انتقاد از اینکه در نظام سلامت به درمان بیش از پیشگیری و آموزش بها داده می شود گفت : نظام سلامت بر پایه درمان محوری استوار است و تا زمانی که به پیشگیری و آموزش بها داده نشود مشکلات نظام سلامت به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد : هزینه کرد برای پیشگیری و آموزش مردم برای خود مراقبتی نوعی سرمایه گذاری در دراز مدت است که فواید آن به نظام سلامت نیز باز می گردد و از هدر رفت بسیاری از منابع جلوگیری می کند.

شیریزدی افزود : متاسفانه این باور در جامعه نهادینه شده که پزشکی شغلی درآمدزا است لذا اکثریت جامعه فکر می کنند که نباید تعرفه پزشکان افزایشی داشته باشد ضمن آن که دولت نیز هر ساله با دیرکرد اعلام تعرفه های این قشر موجب رنجش خاطر پزشکان می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار