سی و نهمین دوره رقابت های حفظ، قرائت، تفسیر و اذان اوقاف و امور خیریه شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: این مسابقات با حضور یک هزار و ۵۰۰ قاری از سراسر شهرستان در حالی برگزار می شود که سطح کیفی این رقابت ها نسبت به سال های قبل در حد بسیار خوبی ارزیابی می شود.
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی افزود: مسابقات قرآن اوقاف از لحاظ کیفی و کمی بزرگترین رویداد قرآنی سال در شاهرود است که در سال های اخیر نیز مورد استقبال پرشور فعالان قرآنی حتی در دورترین روستاها و بخش های شهرستان قرار می گیرد که این مهم، جای خرسندی دارد.
وی افزود: این رقابت ها به مدت دو روز و در دو بخش خواهران و برادران و با حضور داوران ممتاز استانی و ملی برگزار می شود که آئین افتتاحیه آن همزمان با صبح امروز برگزار و آئین اختتامیه و اهدای جوایز این دوره رقابت ها همزمان با غروب آدینه هفتم خردادماه به اجرا درخواهد آمد.
وی همچنین درباره اهداف برگزاری این رقابت ها، گفت: اشاعه فعالیت های دینی و کشف استعداد های قرآنی در زمینه های مختلف هدف اصلی رقابت های قرآنی اوقاف و امور خیریه است که هر سال در مرحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با اشاره به لزوم توجه به استعدادهای قرآنی شهرستان، افزود: مسابقات اوقاف و امور خیریه فرصتی است تا هر فرد با هر توانایی، استعداد خود را بروز داده و در راه صحیح از این استعداد بهره ببرد همچنین برگزاری این رقابت ها می تواند در راستای ساماندهی فعالیت های قرآنی به خصوص برنامه های تربیت نیروی قرآنی جوان، موثر باشد.
وی تصریح کرد:  اگر فعالیت های قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند قطعا می توانیم شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم،  و امروز دشمنان اسلام با هجمه سنگین فرهنگی در صدد استیلای فرهنگی هستند و ما هرمیزان بتوانیم جوانانمان را به مسائل معنوی مانند قرآن نزدیک سازیم، به همان میزان دشمنان از اجرای توطئه های شومشان دور خواهند شد.
انتهای پیام / د
برچسب ها: قرآن ، مسابقات ، اوقاف ، شاهرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.