مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: برای انتخاب رئیس جمهوری جدید، لبنان نمی تواند منتظر حل مشکلات منطقه بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، موگرینی در این بیانیه آورده است: اتحادیه اروپا برای حاکمیت، ثبات،استقلال و یکپارچگی ارضی لبنان به عنوان یک کشور نمونه در منطقه در زمینه های آزادی، تنوع و تسامح، اهمیت قائل است اما بحران سیاسی طولانی ، موجب تضعیف آن و بیشتر موسساتش در رویاروئی با چالش ها شده است.

در بیانیه موگرینی آمده است: اتحادیه اروپا بار دیگر از نیروهای سیاسی لبنانی و همه طرف ها می خواهد تا منافع حزبی و فردی را کنار بگذارند و برای حل وفصل مشکلات لبنان به منظور فراهم ساختن زمینه انتخاب رئیس جمهوری در سریعترین زمان تلاش کنند.

از 25 ماه مه 2014 تاکنون، با رفتن « میشل سلیمان»رئیس جمهور سابق از کاخ ریاست جمهوری(بعبدا)، درهای این کاخ بسته مانده است. نمایندگان پارلمان لبنان تاکنون نتوانسته اند رئیس جمهوری جدید را انتخاب کنند.

وی تاکید کرده است: اتحادیه اروپا از تلاش های دولت لبنان در این شرایط سخت حمایت می کند برای تضمین اینکه مسائل اختلافی موجب تعطیلی کامل فعالیت موسسات لبنانی و تاثیر منفی در ارائه کمک های بین المللی به لبنان نشود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرده است: اتحادیه اروپا با ستایش از تلاش ارتش لبنان برای حفاظت از ثبات و امنیت لبنان، گفت وگوهای ملی و تلاش های میانجیگرانه دیگر را ابتکاری خوب برای تضمین تماس بین گروه های سیاسی و جلوگیری از بحرانی شدن و تنش آمیز شدن فضای سیاسی لبنان می داند.

موگرینی خاطرنشان کرده است که اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات شوراهای شهر در لبنان استقبال می کند و از همه طرف ها می خواهد شرایطی را ایجاد کند تا زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی نیز فراهم شود.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همه چالش هایی را که بحران آوارگان بر ثبات لبنان تحمیل کرده است، درک می کند و به تلاش های ملت لبنان برای میزبانی از آوارگان سوری که کشورشان را بخاطر جنگ ترک کرده اند، ارج می گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار