روزهای خوش نامزدی را فراموش نکنیم

زنده کردن خاطرات خوش روزهای اول ازدواج، زندگی شما را گرمتر خواهد کرد.

مهدی امامی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش های حفظ طراوت زندگی مشترک، اظهار داشت: برخی زوج ها پس از گذشت مدت زمانی از شروع زندگی مشترکشان احساس می کنند دیگر مثل روزهای اول ازدواج روابط عاشقانه ای با هم ندارند یا احساساتشان نسبت به هم کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه این روند کاملا طبیعی است، افزود: زوج های جوان نباید در این مواقع دچار بحران عاطفی شده و به اشتباه فکر کنند که در حال دور شدن از یکدیگر هستند، بلکه باید سعی کنند طراوت را به زندگی شان بازگردانند.

این کارشناس در ادامه گفت: روش های متفاوتی برای گرم تر کردن روابط زناشویی وجود دارد، از جمله اینکه زوجین هر چند وقت یکبار سعی کنند خاطرات روزهای اول ازدواجشان را زنده کنند و اجازه ندهند روابطشان در اثر روزمرگی رو به سردی بگذارد.

وی  اضافه کرد: رفتن به رستوران یا یک محل خاص که یادآور روزهای خوش نامزدی باشد و خاطرات آن روزها را زنده کند، می تواند عواطف و احساسات زوج ها را ترمیم و بازسازی کند.

امامی در پایان گفت: غافلگیر کردن همسر نیز از روش های دیگری است که می تواند به بهبود رابطه  زناشویی کمک کرده و در آن تنوع ایجاد کند، مثل خریدن یک هدیه غیرمنتظره. البته برای این کار بهتر است ابتدا از علایق همسرمان  آگاه باشیم  و بدانیم چه چیزهایی او را خوشحال می کند یا دوست دارد چه هدیه ای دریافت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار