رئيس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان گفت: خريد گندم در استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 37 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کيخسرو چنگلوايي اظهار کرد: با وجود طوفان، تگرگ، خشکسالي و باران‌هاي سيل‌آسا که سال گذشته و امسال به وقوع پيوست، خوزستان همچنان رکورددار توليد گندم در سطح کشور است.

وی افزود: خوشبختانه جايگاه استان از نظر خريد گندم نه تنها تنزل نيافته بلکه به افزايش 360 هزار تني در خريد گندم نسبت به سال گذشته نيز دست يافتيم و با وجود طوفان، تگرگ و خشکسالي اواخر سال گذشته و سيلاب و بارش‌هاي سيل‌آساي 25 فروردين‌ماه امسال، همچنان خوزستان در زمينه خريد و توليد گندم حائز مقام اول است.

چنگلوائی بیان داشت: خريد گندم در استان نسبت به سال گذشته 37 و نيم درصد افزايش يافته که اين رقم رکورد جديدي در تاريخ و سابقه کشت گندم در خوزستان به شمار مي‌رود و سال گذشته ميزان خريد 960 هزار تن بود که امسال تاکنون 1 ميليون و 320 هزار تن محصول گندم از کشاورزان خريداري شده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان تصريح کرد: سطح زير کشت گندم آبي استان 400 هزار هکتار و گندم ديم 150 هزار هکتار بود که به علت عدم بارندگي در محدوده زماني 13 دي‌ماه تا 25 اسفندماه سال گذشته، 100 هزار هکتار از اراضي گندم ديم دچار آسيب‌هايي از جمله ريزش و افت محصول شدند.

کيخسرو چنگلوايي از توليد 60 هزار تن گندم بذري علاوه بر خريد 1 ميليون و 320 هزار تن گندم نان خبر داد و اذعان داشت: اگرچه پيش‌بيني خريد و توليد گندم ما قبل از وقوع سيلاب بيش از خريد فعلي بود اما رقم کنوني نيز رکوردي در تاريخ کشت گندم خوزستان محسوب مي‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار