مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ایجاد خدمات مالی خرد با همکاری بانک کشاورزی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از زاهدان،محمدرضا سراوانی در جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ایجاد خدمات مالی خرد در سیستان و بلوچستان، افزود: سازمان بهزیستی برای توانمندسازی گروه‌های هدف روش‌های مختلفی برای ایجاد اشتغالشان دارد که یکی از اینها تامین تسهیلات زودبازده و کم‌بهره و دیگری انجام کارهای خویش فرمایی و پروژههای کار فرمایی است.

وی ادامه داد: این روشها در بعضی گروه‌های جامعه هدف نتیجه می‌دهد اما برخی گرایشی به فعالیت در این کارها ندارند و ما باید متناسب با وضعیت گروههای هدف از تنوع روشها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیتهایی که امسال آغاز کرده‌ایم و به آن امیدواریم ایجاد خدمات مالی خرد است که این کار یک روش برای ایجاد اشتغال و آشنایی با نحوه پسانداز است.

سراوانی با بیان اینکه این طرح با همکاری سازمان بهزیستی، موسسه تاک و بانک کشاورزی اجرایی میشود، افزود: موسسه تاک تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشته که برای ایجاد 150 گروه در سطح استان فعالیت می‌کند و هر گروه 15 تا 20 نفر عضویت دارد.

وی ادامه داد: با آموزشهایی که به تمام عوامل می‌دهیم این هدف را دنبال می‌کنیم که هر گروه یک بانک و صندوق کوچک برای خود ایجاد کند و به عنوان آورده به بانک کشاورزی سرمایه اولیه را تحویل می‌گیرد و بانک نیز بدون ضامن و سفته و چک تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند و سرمایه اجتماعی گروه‌ها تضمین این تسهیلات خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار