ورود سامانه بارشی از شمال غرب به كشور

امروز با ورود سامانه بارشی ازشمال غرب به كشور در دامنه های البرز، سواحل دريای خزر و بتدريج شمال شرق كشور رگبار باران و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شديد پيش بينی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی با ورود سامانه بارشی ازشمال غرب به كشور امروز در شمال غرب، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و بتدریج شمال شرق كشور رگبار باران و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

بارش ها در این روز در استان های گیلان، مازندران، گلستان ،شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 همچنین در ساعات بعداز ظهر امروز وزش باد شدید موقت در استان های مركزی، قم، البرز، تهران، اصفهان، سمنان، كرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی ، سیستان و بلوچستان و شمال خوزستان پیش بینی می شود.

این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه با شدت كمتری نواحی شمالی كشوررا تحت تاثیر قرار می دهد. با افزایش سرعت وزش باد بر روی كشور عراق شرایط برای تشكیل توده گرد و خاك و انتقال آن به مناطقی از جنوب غرب و غرب كشور مهیا می باشد. طی امروز و فردا خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه هوا در تهران به ترتیب 28 و 21 می باشد.

*** افزایش دما طی روزهای آینده


محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت:  شرایط دمای کنونی هوا پایدار نخواهد بود و تا اواسط هفته آینده روند افزایشی دما را خواهیم داشت.

وی افزود: موج جدیدی از سامانه بارشی از شب گذشته وارد کشور و این سامانه بارش باعث بارندگی های قابل توجهی در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازنداران، زنجان، و همچنین در تهران شده است.

وی اظهارداشت: این سامانه بارشی به تدریج به سمت استانهای گلستان، خراسان شمالی و رضوی گسترده خواهد شد. امکان آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها در این استانها ذکر وجود دارد.

اصغری عنوان کرد: پدیده دیگری که در کشور اتفاق خواهد افتاد  و در استانهای تهران،البرز، سمنان، قم ، اصفهان، استان مرکزی، قزوین مشترک است وزش باد شدید خواهد بود.



ورود سامانه بارشی از شمال غرب به كشور























ورود سامانه بارشی از شمال غرب به كشور
















































انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار