نخستین همایش منطقه ای بزرگداشت محمد رحیم خان کرد ویژه استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و خوزستان در شهرستان آبدانان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: این همایش فرهنگی، ادبی در گستره منطقه ای به منظور بزرگداشت محمد رحیم خان کرد از حکام، ادبا و فضلای دوره های زندیه و قاجاریه در جنوب استان ایلام برگزار می شود.

علی محمد نیاکان افزود: این همایش در بخش های مقاله، گردآوری اسناد معتبر و نسخ خطی و همچنین شعر، داستان و متون ادبی روزهای ١٢ و ١٣ مرداد امسال برگزار می شود.

وی محورهای ارسال مقاله به این همایش را تاریخ سیاسی و اجتماعی محمد رحیم خان کرد، بررسی تاریخ سیاسی اجتماعی استان ایلام در عصر محمد رحیم خان کرد، بررسی اشعار و حکایات ادبی بر جای مانده از محمد رحیم خان کرد، تبار شناسی محمد رحیم خان، بررسی احوال و افکار این شخصیت بر اساس مدارک، روانشناسی و شخصیت شناسی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان اعلام کرد.

نیاکان محورهای بخش شعر همایش را اشعار، داستان و متون ادبی با موضوع زوایای شخصیت محمد رحیم خان کرد اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ٢٥ تیر ماه است که گفتنی است این همایش در شهرستان آبدانان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این همایش با هدف آشنایی بیشتر مردم با شخصیت محمد رحیم خان کرد با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری آبدانان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، موسسه فرهنگی، هنری راه دانش آبدانان و انجمن شعر و ادب نوید شهرستان آبدانان ویژه استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و خوزستان برگزار خواهد شد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.