راه و شهر سازی در هفته ای که گذشت؛

آینده بازار مسکن به کدام سوء می برد؟/ رکود مسکن به نفع چه کسی است

کارشناسان معتقدند تازمانی که عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نشود رونق به بازار باز نمی گردد و از این رو تا پنج سال آینده چشم انداز مثبتی برای این بخش پیش بینی نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آینده بازار مسکن تا چه کسی از  رکود مسکن نفع می برد از مهم ترین رویدادهای راه و شهرسازی در هفته ای که گذشت؛


در آستانه سوم خرداد و روز آزاد سازي خرمشهر، اولين محموله صادرات ريلی مجتمع فولاد خراسان به كشور عراق صادر شد.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور هیاتی بلند پایه از کشور هند تفاهم‌نامه تامین مالی و اجرای پروژه خط ریلی چابهار- زاهدان به طول 610 کیلومتر به امضا رسید.


یک کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه با وجود تولید انبوه واگن هنوز واردکننده هستیم بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تولید داخلی حمایت کرد.


مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان گفت: یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد به دلیل وجود نخاله به مدت چند دقیقه بسته بود، که به منظور پاکسازی باند فرودگاه، اجازه فرود به هواپیما داده نشد.


کارشناسان معتقدند تازمانی که عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نشود رونق به بازار باز نمی گردد و از این رو تا پنج سال آینده چشم انداز مثبتی برای این بخش پیش بینی نمی شود.


یک کارشناس مسکن گفت: با توجه به اتمام امتحانات مدارس و افزایش حقوق کارمندان تغییرات هزینه اجاره خانه‌های مسکونی در این فصل قابل پیش‌بینی است.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درآمدی که از اخذ عوارض در این آزادراه به دست می‌آید پس از کسر هزینه جاری جمع‌آوری عوارض، فقط ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه نگهداری کل آزادراه را تأمین می‌کند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: هر قدر بازار مسکن در رکود باشد قیمت ها شکسته شده و در این صورت خریدار می تواند مسکن تهیه کند.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار