تهدید به اعتصاب استادان و کارکنان دانشگاه ها در انگلیس

اتحادیه کارکنان دانشگاه های انگلیس اعلام کرد در اعتراض به وضع دستمزدها، اعضای این اتحادیه این هفته اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود 60 هزار نفر از کارکنان دانشگاه های انگلیس در اعتراض به دستمزدهای خود اعتصاب و استادان از تصحیح برگ های امتحانی خودداری خواهند کرد.

اتحادیه کارکنان دانشگاه ها و کالج های انگلیس، خواستار افزایش دستمزدهاست و پیشنهاد افزایش 1/1 درصدی دستمزدها را توهین آمیز خوانده است.

اعضای این اتحادیه گفته اند از اضافه کاری و اجرای وظایف دیگر همکاران در دوران مرخصی، خودداری خواهند کرد.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نمایندگان اتحادیه کارکنان دانشگاه ها که بیش از 110 هزار استاد، پژوهشگر و دیگر کارکنان را در بر می گیرد، تهدید کرده است اگر در هفته های آینده، توافقی درباره افزایش دستمزدها صورت نگیرد، اعتصاب های ملی دیگری راه خواهد افتاد.

دیلی تلگراف نوشت احتمال می رود این اعتصاب به اختلال در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان و مراحل پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده، منجر شود.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت اتحادیه کارکنان دانشگاه ها هشدار داده است اگر توافقی درباره دستمزدها به دست نیاید، نمرات دانشجویان در پاییز امسال نیز اعلام نخواهد شد.

این اتحادیه همچنین همسانی دستمزدهای کارکنان زن و مرد را خواستار شده است زیرا استادان زن در دانشگاه های انگلیس، به طور متوسط سالانه 6103 پوند کم تر از استادان مرد، دستمزد می گیرند.

قرار است کارکنان اعتصابی در دانشگاه های این کشور، از جمله در دانشگاه های بلفاست، بیرمنگهام، برایتون، کمبریج، گلاسگو، لیدز، لیورپول، لندن، منچستر، نیوکاسل و شفیلد، تجمع کنند و خواسته های خود را با دانشجویان و رسانه ها در میان بگذارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار