معاون مركز تحقيقات استراتژيك كشور تركيه گفت: مردم بايد در صلح زندگی كنند اما متأسفانه در حال حاضر اين صلح و آرامش در منطقه كمتر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون مركز تحقيقات استراتژيك كشور تركيه(تاسام) در هفتمین کنفرانس مجمع جهان اسلام گفت: اسلام دين صلح، تفكر و تدبر است اما ما در اجرا و عملی كردن سياست های اسلام درست عمل نكرده ايم و در اين زمينه بايد از خود انتقاد كنيم.

مرات بيلهام ادامه داد: تحمل يكديگر و همكاری متقابل با هم بسيار سودمندتر از جنگ است و اين وظيفه عالمان دينی و حاكمان كشورهای اسلامی است كه آن را رواج دهند.

وی افزود : مردم بايد در صلح زندگی كنند، در مورد صلح صحبت كنند و زبانی صلح آميز داشته باشند كه متأسفانه در حال حاضر اين صلح و آرامش در منطقه كمتر وجود دارد.

بيلهام نبود اتاق هاي فكر در كشورهای اسلامی را از كمبودهای اين حوزه دانست و تصريح كرد: اتاق فكرها سازمان های نهادينه جامعه مدنی هستند كه پيام ما را به دولت ها می دهند و روابط سياست خارجی را بهبود می بخشند.

معاون مركز تحقيقات استراتژيك تركيه در پايان سخنان خود يادآور شد: متأسفانه در حال حاضر سرنوشت انسان ها در منطقه در خطر است، سوريه زخم های بسياری برداشته و خون های بسياری در اين كشور به زمين ريخته شده است و اين روند همچنان ادامه دارد كه كشورهای جهان اسلام بايد برای جلوگيری از جنگ و خونريزی در این کشور و منطقه تدبيری بيانديشند.
 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار