رویترز خبر داد:

اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های فرانسه

کارگران تمام پالایشگاه‌های فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون کار اعتصاب کرده‌اند.

اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های فرانسه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جنبش اعتراض به اصلاح قانون کار در فرانسه بار دیگر تقویت شده و معترضان در بیشتر پالایشگاه‌های نفت این کشور دست به اقدامات اعتراضی زده‌اند. قرار است اعتراضات و اعتصابات جدیدی نیز  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر این کشور به اجرا گذاشته شود.

"امانوئل لپین،" دبیر فدرال بخش نفت در کنفدراسیون عمومی کار فرانسه CGT  اعلام کرد همه هشت پالایشگاه موجود در فرانسه از جمله پالایشگاه متعلق به شرکت اکسون موبیل اعتصاب کرده اند.

وی تصریح کرد در اعتراض به برخورد خشونت بار نیروهای پلیس با معترضان در منطقه فوس- سور-مر Fos-sur-Mer، قرار بر این شد که همه پالایشگاه‌ها اعتصاب کنند. وی به اقدام نیروهای پلیس فرانسه اشاره می کرد که برای برچیدن موانعی که فعالان  کنفدراسیون عمومی کار فرانسه در مسیر دسترسی به مخازن نفتی در فوس سورمر ایجاد کرده بودند، به خشونت متوسل شدند.

لپین تصریح کرد تحت تاثیر اعتصاب تولید پالایشگاه اکسون موبیل در گراوانشون دست کم پنجاه درصد کاهش می یابد. در پالایشگاه فوس نیز کارگران اعتصاب کرده اند و هیچ محصولی در این پالایشگاه تولید نمی شود. فعالیت همه هشت پالایشگاه فرانسه به علت اعتصاب فلج شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار