ژل گياه صبر زرد يا همان آلوئه ورا به صورت موضعی در درمان سوختگی های خفيف خانگی، بريدگی ها و التهاب مخاط دهان کاربرد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس استفاده از داروهای گیاهی در درمان آسیب های پوستی مانند زخم و سوختگی با انجام تحقیقات مختلف و تأیید اثربخشی آنها مرسوم است.
 
از آلوئه ورا یا صبر زرد برای سوختگی‌ها و بهبود زخم‌ها استفاده می‌شود و مهمترین ترکیبات تغذیه‌ای آن شامل ویتامین E، برخی ویتامین‌های گروه B، کلسیم، روی و سدیم است.
 
ژل آلوئه ورا را روی منطقه ی دردناک بمالید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. این کار را در طول روز چند بار تکرار کنید تا درمان کامل حاصل شود.
 
ژل آلوئه ورا غیر از ویژگی ضددرد و ضد التهاب، می تواند بازسازی سلولی انجام دهد و رشد سلول هایی را که عقب مانده اند را بهبود بخشد، یعنی باعث بهبود سریع تر زخم می شود.
 
يبوست، سوختگی، تب خال، چین و چروک پوستی، دیابت مشکلاتی اند که ممکن است برای همه ی ما پیش بیاید. اما آلوئه ورا حاوی خواصی است که برای رفع تک تک این مشکلات کارآمد است.
 
آلوئه ورا می تواند باعث خارش در پوست های حساس شود. اگر بعد از استفاده دچار حساسیت و خارش پوست شدید استفاده از ژل آلوئه ورا را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.