سفیر دانمارک در بیرجند:

امیدواریم با کنار رفتن تحریرم ها مبادلات دو کشور به سطح مطلوب برسد

سفیر دانمارک گفت: امیدواریم با فرصت ایجاد شده برای برداشتن تحریم‌ها سطح مبادلات دو کشور به سطح مطلوبی برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛دانی‌‌انان صبح امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی بیرجند و برخی از فعالان اقتصادی استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان، اظهار داشت: دانمارک و ایران رابطه همکاری طولانی دارند و رابطه دیپلماتیک بین این دو کشور به 81 سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه رابطه دیپلماتیک ایران و دانمارک هیچ‌گاه قطع نشده است، تصریح کرد: سابقه روابط بین این دو کشور آنقدر زیاد و صمیمی بوده که حتی در زمان تحریم‌ها نیز این رابطه قطع نشده بلکه حفظ شده است.

سفیر دانمارک با اشاره به اینکه خواستار رشد بیشتر همکاری‌های ایران و دانمارک هستیم، گفت: امیدواریم با فرصت ایجاد شده برای برداشتن تحریم‌ها سطح مبادلات دو کشور به سطح مطلوبی برسد.

دانی‌انان بخش معدنی را یکی از زمینه‌های خوب همکاری بین خراسان جنوبی و کشور دانمارک برشمرد و افزود: منافع متقابل مهم‌ترین دلیل برای روابط فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

سفیر دانمارک  گفت:دانمارک آمادگی دارد اطلاعات و تجربیات خود را در زمینه فناوری های نوین مصرف آب به ایران انتقال دهد.

دانی انان  همچنین از برگزاری سمینار با موضوع مصرف آب و مدیریت مصرف آب در تهران تا پایان امسال خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: امیدواریم این دیدار و سفر منجر به روابط تجاری خراسان جنوبی با دانمارک باشد.

احتشام با بیان اینکه خیلی از کارخانجات لبنی استان از فناوری کشور دانمارک بهره گرفتند افزود:اتاق بازرگانی بیرجندآماده پذیرش رابطه تجاری با دانمارک است.

وی گفت :از دولت دانمارک میخواهیم روابط بانکی میان دو کشور را تسهیل کند تا زمینه انتقال پول بین تجارت دو طرف به شرایط قبل از تحریم بازگردد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.