معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اعلام کرد: امسال زمینه ایجاد 150 هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد امید بیان داشت: با این اقدام ایجاد اشتغال برای مددجویان این کمیته در امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.

وی افزود: با بررسی انجام شده نرخ معوقات کمیته امداد امام خمینی(ره) به بانک ها در کشور تنها 2 درصد است که این مهم می تواند اطمینان بانک ها را برای پرداخت تسهیلات به مددجویان افزایش دهد.

امید با بیان اینکه باید بازار فروش تولیدات مددجویان مهیا باشد تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) 90 درصد است.

وی اظهار داشت: 16 درصد تولیدات صنایع دستی در کشور توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: از جمله مواردی که این کمیته برای پایدارسازی و کمک رسانی به مددجویان در نظر دارد بحث بیمه و اشتغال خانواده های زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: اقتصاد مقاومتی بیش تر مربوط به مشاغل کوچک است و بسیاری از این مشاغل توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) قابل اجرا است؛ توانمند سازی خانواده ها از اهداف کمیته امداد می باشد.

محمد امید خاطرنشان کرد: 140 هزار پرونده از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور آماده دریافت تسهیلات اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه آموزش در کمیته امداد یا رکن است اظهار داشت: پارسال 300 هزار مددجو آموزش دیدند تا امکان ایجاد اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.