مدیر کل دادگستری خراسان رضوی، گفت: خانواده‌ها، بستر اولیه و محل نفوذ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند که باید این حوزه را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در همایش جرایم رایانه ای در شبکه های اجتماعی دردانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد افزود: یکی از مباحث جدی که در علوم اجتماعی مطرح می شود، بحث جامعه پذیری است. در این بخش، اجتماعی، همگون و همسو شدن با هنجارها و ارزش های موجود جامعه به شدت دیده می شود.

وی گفت: غرب، تکنولوژی جدید را با سرعت فوق العاده ای در جوامع ما گسترش می دهند و همواره اهداف شومی را دنبال می کنند، از این رو باید از خطرات این شبکه ها آگاه باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: هدف جامعه پذیری ایدئولوژیک، تربیت یا پرورش افراد به صورتی است که اعضای کارآمد جامعه از این قشر باشند، دشمن این اعضاء را که فرهیختگان جامعه هستند به منظور اینکه این فضاها جذابیت بیشتری داشته باشد، مورد هدف قرار می دهد و ما ناخواسته در معرض اطلاعاتی قرار می گیریم که به مصلحت دنیا و آخرتمان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری گفت: امروزه تمام جامعه شناسان و متخصصان اعتقاد دارند نباید به صورت مستقیم جامعه را مورد هدف قرار دهیم، از این رو باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم و افراد فرهیخته و دانشجویان درست و محکم فکر کنند و تصمیم بگیرند.

وی گفت: باید برای شناسایی هنجارهای نظام اسلامی ابتدا از خانواده شروع کرد و در این راه مدرسه، دانشگاه و مراکز علمی، گروه های هم تا، محیط کار رسانه های جمعی و حکومت دینی نیز نقش به سزایی دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از معظلات جامعه ما این است که تنها مشکلات را مطرح می کنیم و راهکاری ارائه نمی دهیم. از این رو با تشکیل و جایگزین کردن شبکه های اجتماعی امن به جای شبکه های موجود، می توانیم علاوه بر شناسایی مشکلات راهکار خوبی به جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.