رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ایجاد 6500 تا 6700 شغل صنعتی در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نعمت‌الله حقیقی گفت: از نظر تعداد واحدهای صنعتی در جایگاه 24 و از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال صنعتی در جایگاه 18 کشور قرار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: از نظر تعداد صنایع کوچک جایگاه 24، صنایع متوسط جایگاه 20 و صنایع بزرگ جایگاه 18 کشور را داریم.

حقیقی گفت: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد اگرچه در سرمایه‌گذاری و اشتغال شرایط خوبی داریم، اما برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید که تعداد پروانه‌های ما را بالا می‌برد خوب کار نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عمده صنایع کرمانشاه از لحاظ میزان سرمایه گذاری صنایع بزرگ و متوسط و در حوزه صنایع شیمیایی، سلولزی و پتروشیمی هستند، تاکید کرد: این صنایع 50 درصد سرمایه‌گذاری صنعتی ما را به خود اختصاص می‌دهند، اما سهم اشتغالزایی آنها 25 درصد است.

وی افزود: این در حالیست که در بخش صنایع کانی‌های غیرفلزی، صنایع غذایی و خودرو با سهم 30 تا 35 درصد سرمایه‌گذاری، حدود 50 درصد سهم اشتغالزایی را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص راهبرد استان برای ایجاد اشتغال صنعتی نیز اظهار کرد: هدف اصلی ما ایجاد صنایع کانی غیرفلزی، صنایع غذایی و خودرو است و به علاوه برای صنایع کوچک و پایین دستی خصوصا در بخش پتروشیمی برنامه داریم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شغل ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.