رزمندگان گلستان هم از آزمون بیت المقدس در خرمشهر ، سربلند بیرون آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ ساعت 55 دقیقه بامداد دهم اردیبهشت سال 1361 نقطه آغاز عملیاتی بود که با رمز " یا علی بن ابیطالب" در منطقه غرب کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر برای کوتاه کردن دست دشمن مجاوز از شهر خون، خرمشهر، در گوش تمام ایران پیچید.

قدم به خاک خرمشهر که بگذاریم تابلوی ورودی شهر که روی آن نوشته شده " به خرمشهر خوش آمدید، جمعیت 36 میلیون نفر" خودنمایی می کند. به گواه نوشتار این تابلو، عملیات 25 روزه بیت المقدس، آزمونی برای همه ایران و از جمله استان گلستان بود.

محمدعلی طالع زاری معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در مورد حضور نیروهای استان گلستان در  این عملیات گفت: رزمندگان از استان گلستان هم رهسپار این آزمون شدند و با تقدیم 84 شهید از 6000 شهید این عملیات، سربلند بیرون آمدند.

صفر معراجی که از رزمندگان این عملیات درتیپ بیت المقدس ومنطقه عملیاتی دب حردان بود در توصیف رمز اصلی موفقیت رزمندگان در این عملیات می گوید: برای پیروزی رزمندگان در عملیات های مختلف به ویژه عملیات بیت المقدس عوامل مختلفی دست به دست هم میداد اما نکته اصلی لطف خداوند، اخلاص، یکرنگی، برابری و برادری بچه ها بود به گونه ای که نیروهای رزمنده تنها به این فکر می کردند که به تکلیفشان در برابر امر امام عمل کنند.

عسگر قلی پور از راویان دفاع مقدس هم می گوید: رزمندگان زیادی از شرق تا غرب استان گلستان، در لشکر 25 کربلا برای شرکت در این عملیات حضور داشتند که نمونه آنها شهید علیرضا خراسانی است که هفته پیش، بعد از 34 سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسید و یا شهید ذکریا مهدوی که از بچه های تخریب بود و همچنین شهید عربعلی حیرتی که یاد همه این شهیدان را گرامی می داریم و مدیون خون پاکشان هستیم.

با رشادت چنین رزمندگانی بود که سرانجام با وجود نابرابری در جنگ، خرمشهر پس از 575 روز اشغال، در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد سال 1361 از چنگال دشمن متجاوز رهایی یافت.
حجت الاسلام رعایتی در توصیف عنایت خداوند و عظمت این پیروزی می گوید: با وجود نابرابری در نیروها و تسلیحات ما در برابر دشمن، از غروب دوم خرداد، رزمندگان ما دیدند فوج فوج سربازان عراقی خودشان را تسلیم می کنند  که حدودا 19 هزار اسیر بودند، تا حدی که نمی دانستند چگونه این تعداد اسیر را به پشت جبهه منتقل کنند و به همین خاطراست که امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آری متجاوزان به گفته خودشان آمده بودند که بمانند و این جمله را روی دیوارهای شهر هم حک کرده بودند اما ایستادگی و صلابت رزمندگان و شهیدان در اطاعت از فرمان رهبری برای حفظ ارزشها و میهن بر اراده دشمن غلبه کرد  و خرمشهر را نه با اسلحه بلکه با قلبهای پاکشان باز پس گرفتند و مگر می شود سوم خرداد بیاید و ما به یاد محمدهایی نیفتیم که رفتند تا ما سربلند بمانیم. شهیدانی همچون محمد بطیار، محمد شیرپور، محمد گلوی و محمد صداقت کیش

یاد همه این شهیدان گرامی باد.

انتهای پیام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.