آمارهای متفاوتی از میزان منابع نفتی موجود در دریای جنوبی چین وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوربز در مطلبی نوشت: با وجود تمامی موضع گیری های جغرافیایی سیاسی چین در خصوص دریای جنوبی چین، بسیاری بر این باورند پکن تنها با ادعای حفظ حاکمیت ملی، به دنبال کنترل 80 درصد این آبهای مورد مناقشه است.

در این مطلب آمده است: برخی معتقدند ایجاد جزیره های مصنوعی از سوی پکن و تصرف «غیرقانونی» منطقه اسکاربورو شوال در فیلیپین در سال 2012، تنها به دلیل حفظ تمامیت ارضی نیست؛ بلکه بحث میزان نفت و گاز بلقوه و موجود در این منطقه نیز مطرح است. بسیاری بر این باورند قسمت اعظم این منابع هیدروکربنی شامل گاز طبیعی است.

با این وجود، زمین شناسان نگاه دیگری به دریای جنوبی چین دارند. اگر آنچه آنها می گویند درست باشد، چین با کنترل قسمت های زیادی از دریای جنوبی چین به طور بلقوه میلیون ها بشکه نفت در دست خواهد داشت.

یک منبع چینی، میزان منابع بالقوه نفت در دریای جنوبی چین را 213 میلیارد بشکه برآورد کرده است. با این وجود، بسیاری از تحلیلگران غربی مدعی شده اند این رقم بسیار بالا است. سازمان زمین شناسی آمریکا در گزارشی مجموع کل ذخایر کشف شده و منابع کشف نشده در دریای جنوبی چین را 28 میلیارد بشکه برآورد کرد.

براساس برآورد سازمان زمین شناسی آمریکا، میزان گاز طبیعی در این منطقه بیشتر از نفت است. در این گزارش آمده است 60 تا 70 درصد ذخایر هیدروکربنی در این منطقه را گاز طبیعی تشکیل می دهد.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین، یکی از شرکت های عمده نفتی چین است. این شرکت دولتی میزان منابع نفتی در این منطقه را معادل 125 میلیارد بشکه برآورد کرده است. البته این آمار از سوی دیگر موسسات تحقیقاتی مستقل تایید نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار