نماینده کرمانشاه گفت: اگر منتظر بیگانگان باشیم مشکلات ما حل نخواهد شد، تنها راه نجات کشور اعتماد به نسخه‌های داخلی است.

عمده مشکل کشور سیستم‌های تقلیدی است/به نسخه‌های داخلی اعتماد کنیم
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا مصری در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر با اتکا به توان داخلی و امکانات موجود در کشور آزاد شد اگر نسخه‌های جنگی خارجی‌ها در آزادسازی خرمشهر پیاده می‌شد هیچگاه چنین موفقیتی پدیدار نمی‌شد.

وی ادامه داد: مشکلات امروز کشور ما چطور رفع خواهد شد؟ اگر منتظر بیگانگان و نسخه‌های نوشته توسط آنها باشیم مشکلات ما حل نخواهد شد. تنها راه نجات کشور اعتماد به نسخه‌های داخلی است. به اعتقاد من که بیش از 35 سال در مسئولیت‌های سیاسی، اجرایی و اداری انجام وظیفه کرده‌ام عمده مشکل کشور به خاطر نظام‌ها و سیستم‌های تقلیدی در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضعیت تولید در کشور گفت: تولیدکنندگان ما مجبور هستند برای انجام اقدامات خود از بانک‌ها وام بگیرند اما در نهایت مجبور می‌شوند سی درصد بهره به بانک پرداخت کنند. این تولیدکننده چگونه می‌تواند در کنار سایر تولیدکنندگان خارجی رقابت کند؟ اگر این سی درصد ربا محسوب نمی‌شود شما بگویید نام آن چیست؟

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نگاه به درون کشور دارد، دائما به افزایش صادرات نفتمان افتخار می‌کنیم با این کارها کجای اقتصاد داخلی رشد خواهد کرد؟ با افزایش صادرات نفتی چه گلی به سر کشور خواهیم زد؟

مصری با انتقاد از وضعیت بیکاری جوانان تصریح کرد: جوانان ما مانند غنچه‌های گل پرپر می‌شوند. این جوانان پس از هزینه‌های بسیار برای تحصیل منتظر اشتغال هستند. نظام بودجه‌ریزی ما از اساس غلط است در تمام کشورها دولت‌ها برای مردم هستند اما در کشور ما مردم برای دولت است. مردم ما باید مالیات و عوارض بدهند و دولت هم نفت و گاز را بفروشد تا فقط بتواند هزینه کارکنان این دولت فربه را پرداخت کند.

وی اظهار داشت: بودجه ما فقط برای پرداخت هزینه‌های جاری است نه برای صرف شدن در مسیر عمران و آبادانی کشور. متاسفانه ما دو و نیم میلیون کارمند داریم که ازدیاد آنها موجب افزایش بوروکراسی اداری خواهد شد که در نهایت به فساد اداری می‌انجامد. متاسفانه برای کوچک کردن دولت نیز عزمی وجود ندارد.

عبدالرضا مصری با مقایسه نظام اداری ایران و دیگر کشورها گفت: در تمام دنیا به ازای 600 یا 800 نفر جمعیت تنها یک نفر کارمند دولت است اما در کشور ما به ازای هر 21 نفر یک نفر کارمند دولت است. و این موضوع هیچ ربطی به دولت فعلی و دولت‌های گذشته ندارد.

وی ادامه داد: همین نظام بودجه‌ریزی کشور موجب شد بیست سال پیش راه آهن غرب کشور کلنگ‌زنی شود اما در حال حاضر نیز خبری از پیشرفت‌های آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم کرمانشاه بیشترین رای به شما دادند اما متاسفانه با گذشته روزهای فراوان از شروع دولت یازدهم شما یک روز را به کرمانشاه اختصاص ندادید. کرمانشاه در دوران جنگ منطقه آزاد بمب، فشنگ و اسلحه بود و امروز هم تبدیل به منطقه آزاد گرد و خاک شده است اما متاسفانه حاضر به اعطای امتیاز منطقه آزاد اقتصادی به این خطه نشده‌ایم. مردم کرمانشان همچنان پشت نظام رهبری هستند و آنچه که من بیان کردم تنها درددلی با مسئولین کشور بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، تبریک ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار