مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای سالم‌سازی و حفظ محیط زیست سالانه بیش از 90 میلیون مترمکعب فاضلاب توسط 9 تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در استان تصفیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایمانلو اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به تامین و توزیع آب و دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی بوده و برای سالم‌سازی و حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه سالانه بیش از 90 میلیون متر مکعب فاضلاب جمع‌آوری شده را تصفیه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در بخش فاضلاب با اعلام این مطلب و با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

وی اضافه کرد: ایجاد و اجرای طرح‌های فاضلاب یکی از ضروریات جوامع بشری بوده و از اولویت‌های کاری شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در 18 شهر آن طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری در آن اجرا می‌کند و تاکنون بیش از 3 هزار و 106 کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است که این امر نشانگر توجه دولت به مقوله فاضلاب و بهداشت عمومی است.

ایمانلو با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این زمینه 57.7 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده، که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر 9 تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در شهرهای تبریز، مدول اول و دوم مراغه، مرند، میانه، عجب‌شیر، جلفا، اهر، سراب و بستان‌آباد در مدار بهره‌برداری بوده و تعداد 6 تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای سهند، بناب، آذرشهر، هشترود، هریس و ملکان نیز در دست احداث است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار