با پایان مراحل نگارش فیلمنامه اولیه «قاعده بازی» توسط حسین تراب نژاد، متن این سریال تلویزیونی وارد مرحله بازنویسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسین تراب‌نژاد نویسنده سریال «قاعده بازی» از پایان مرحله نگارش متن این اثر خبر داد و گفت: در حال حاضر نگارش متن «قاعده بازی» به پایان رسیده است و آماده‌ام تا نظرات مركز فيلمنامه‌نويسی را روی آن اعمال نمايم.

این نویسنده درباره مضمون و رویکرد متن نسبت به مقوله شهرت به عنوان تم اصلی متن توضیح داد: «قاعده بازی» تم شهرت دارد و ماجرای جوانی است که سودای شهرت در سر دارد و در مسیر رسیدن به خواسته خود خانواده و اطرافیانش را درگیر ماجراهای مختلفی می‌کند. 

وی همچنین به غافلگیرکننده بودن برخی از گره‌ها و ماجراهای فرعی و اصلی داستان این سریال اشاره و عنوان کرد: به نظرم در مقطعی از داستان که پدر جوان شهرت طلب وارد ماجرا می‌شود، مخاطب غافلگیر خواهد شد و فکر می‌کنم حدس ادامه داستان برایش غیر قابل پیش‌بینی باشد. من سعی کردم در طول داستان غافلگیری‌ها و نقاط عطفی را در متن بگنجانم که بیشتر از قسمت ۱۰ و ۱۱ به بعد نمود خواهد داشت. از طرفی هم باید منتظر ماند و دید که این ویژگی‌ها در جزئیات و ساخت چگونه آشکار می‌شود. 

تراب نژاد در پاسخ به این که آیا نگاهی انتقادی نسبت به شهرت و بازیگری به عنوان تم «قاعده بازی» اتخاذ کرده است یا نه، افزود: نه چنین نگاهی بر فیلمنامه حاکم نیست. ضمن این که داستان صرفا به بازیگری نمی‌پردازد و ماجرای آن کلی تر و درباره شهرت است. این شهرت می‌تواند در هر حوزه‌ای اتفاق بیفتد و وابسته به المان‌های بازیگری نیست.

وی در پاسخ به این که متن در مرحله بازنویسی دچار چه تغییراتی می‌شود، ادامه داد: این تغییرات بسیار جزئی و در حد روتوش است و بنیان قصه تغییر خاصی نمی كند. مگر این که کارگردان نظراتی داشته باشند که در ادامه بر آن اعمال شود.

گفتنی است؛ سریال «قاعده بازی» به قلم حسين تراب نژاد در ٢٦ قسمت ٤٠ دقيقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی به نگارش درآمده است. این مجموعه ماجرای جوانی به نام امیر مهرجو را در بر می‌گیرد که برای رسیدن به شهرت تلاش کرده و خانواده اش را درگیر این ماجرا می کند ...



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار