مسئول مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم کرمانشاه معتقد است، لبنیات به دلیل داشتن ماده "کازئین" برای افراد مبتلا به اوتیسم مفید نیست و باید در مصرف آن احتیاط شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛الهام حیرانی گفت:در گذشته گفته می‌شد مصرف ماهی "سالمون" یا "آزاد" می‌تواند به دلیل وجود جیوه زمینه‌ساز بروز اوتیسم شود، اما اکنون این فرضیه رد شده و گفته می‌شود مصرف ماهی آزاد نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست.

وی مصرف غذاهای کنسروی را نیز برای افراد مبتلا به اوتیسم مضر دانست و خاطرنشان کرد: دلیل این امر وجود مواد نگهدارنده در این غذاها است.

مسئول مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته تصور بر این بود که مصرف غلات و خصوصا گندم برای افراد مبتلا به اوتیسم مضر است، تصریح کرد: دلیل این امر نیز وجود " کاروتن" در این مواد غذایی اعلام شده بود که اکنون این فرضیه نیز رد شده و گفته می‌شود غلات بری افراد مبتلا به این اختلال مفید است.

حیرانی مصرف ذرت را برای اوتیسمی‌ها توصیه کرد و یادآور شد: ذرت بو داده باید طبیعی و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی باشد.

به گفته این کارشناس، نمی‌توان مصرف لبنیات را برای اوتیسمی‌ها کاملا ممنوع کرد چون دچار کمبود کلسیم می‌شوند، اما بهتر است مصرف آن محدود شود.

وی گفت: به علاوه توصیه می‌شود افراد اوتیسمی که یبوست دارند، انجیر، آلو و گوجه سبز مصرف کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.