وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح هایی که به ایجاد فضای سالم و امن ارتباطی خانواده ها کمک می کنند، تقدیر کرد.

تقدیر زیر ارتباطات از عاملین سالم سازی مجازیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرایی شدن طرح درسا (سیم کارت ویژه کودک و نوجوان همراه اول) تقدیر و تشکر کرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از تأمین کنندگان محتوا و تأمین کنندگان خدمات این حوزه و تلفن همراه، ضمن تقدیر از طرح هایی که منجر به ایجاد فضای امن و سالم در خانواده ها می شود از طرح درسا «سیم کارت ویژه کودک و نوجوانان همراه اول» تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مبنی بر ارایه خدمات ویژه اپراتورها به کودکان و نوجوانان، همراه اول با تکیه بر توان داخلی، سیم کارت کودک خود را با نام تجاری «درسا» ارائه کرده است که در واقع یک نوع زیست بوم مجازی خانواده است. این سیم کارت از کودکان، نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می کند و به والدین اجازه می دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.

صدوقی مدیرعامل همراه اول در این باره توضیح داد: در سیم کارت کودک، امکان مکالمه و ارسال پیامک وجود ندارد و کودکان از طریق درسا می توانند شبکه های تلویزیونی را مشاهده کنند، بازی های مناسب سن خود را داشته باشند و app های مورد نیاز خود را از بازار خرید کنند. همچنین والدین می توانند با «درسابان» نحوه استفاده کودک خود را از تلفن همراه کاملاً کنترل کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار