مدیر دفتر نمایندگی سازمان بهره وری انرژی ایران : اصلاح الگوی مصرف انرژی در فرآیندهای صنعتی در بخش تولید فرآورده های انرژی بر را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
هومن صادقی ، مدیر دفتر نمایندگی سازمان بهره وری انرژی ایران در سخنانی اصلاح الگوی مصرف انرژی در فرآیندهای صنعتی در بخش تولید فرآورده های انرژی بر را لازم دانست و گفت :  بهینه سازی مصرف علاوه بر بهبود کارآئی انرژی، موجب افزایش بهره‌وری دراستفاده از ذخایر انرژی، شکوفائی اقتصاد ملی وکاهش قیمت تمام شده محصولات است.

وی به اعطای تسهیلات مالی به صنایع و موسسات برای بهبود الگوی مصرف انرژی در طرح های پر هزینه کاهش مصرف اشاره داشت و افزود: این تسهیلات برای تولید فرآورده های انرژی بر با راندمان بالا و اصلاح الگوی مصرف در فرآیند تولید در صورت توجیه فنی و اقتصادی از طریق بانک ها اعطاء خواهد شد.

این کارشناس به اعطاء وام به بیست صنعت پر هزینه کشور شامل صنعت سیمان ، کاشی و سرامیک ، قطعه ساز و تولید وسایل برقی در سال گذشته اشاره داشت.
 
محمد میرشمس مدیر گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزددر سمینار آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف برق بخش کاشی و سرامیک یزد؛ با اشاره به اینکه در استان یزد ؛  63 واحد بالای یک مگاواتی در صنعت کاشی فعالیت دارند، افزود: این تعداد بالغ بر 156 مگاوات انرژی خریداری کرده  که 100 مگاوات مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه صنایع کاشی می توانند در پیک بار تابستان با شرکت در طرح های مختلف از تخفیف و پاداش مشارکت استفاده کنند؛ اضافه کرد: طرح های تعمیرات و تعطیلات ، ذخیره عملیاتی و استفاده از دیزل ژنراتور از جمله  این طرح ها به شمار می رود.
 
میرشمس زمان اجرای طرح های کاهش پیک بار با مشارکت صنایع یزد را نیمه خردادماه به مدت دوماه اعلام کرد و متذکر شد: بهره مندی از تخفیف و پاداش همکاری صنایع؛  نیازمند اعلام آمادگی قبلی آنان و اعلام نیاز توزیع برق، یک روز قبل از همکاری است.

مدیر گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز با تشریح طرح های همکاری پیک بار سال جاری ، اختلاف دو برابری مصرف برق در تابستان نسبت به زمستان را یادآور شد و گفت : اقدامات بهینه سازی انرژی به منزله یک نیروگاه مجازی تلقی شده و شناخت زمان ، میزان و چگونگی مصرف در مبحث بهینه سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 
وی تاکید کرد: اختصاص تعطیلات فصلی یا جایگزینی شیفت برای کاهش حداقل 10 درصد میزان مصرف در کارخانجات کاشی از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ، علاوه بر تخفیف 20 درصدی ، پاداش مشارکت را به دنبال دارد.

محمدمیرشمس با ذکر اینکه تعدادی از کارخانجات کاشی ساعت اوج مصرف آنان در شش ماهه اول سال از ساعت 12 تا 16 محاسبه می شود ، خاطرنشان کرد: در طرح ذخیره عملیاتی مصرف صنایع به صورت لحظه ای رصد شده و نیاز همکاری ، یک روز قبل به اطلاع مدیران انرژی اعلام می شود.

وی متذکر شد: صنایعی که بتوانند برق مورد نیاز را از دیزل ژنراتورهای شخصی تامین کنند ، علاوه بر دریافت مبلغ سوخت خریداری شده ، مشمول دریافت پاداش و تخفیف مشارکت خواهند شد.
 
 
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.