تهیه آثار خلاقانه در حوزه دفاع مقدس برای ارتباط بیشتر مخاطبین لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ کارگردان نمایش دریادلان گفت: نمایش دریادلان کاری از کارگاه تئاتر ایران و تئاتری فیزیکال است که در آن سعی شده از حرکات به نحوی مطلوب استفاده کرد.

امیرحسین شفیعی افزود: این نمایش با محوریت شهدای غواص ساخته و توسط گروهی ۳۰ نفره در درون آب اجرا می شود که همین اجرا در آب کار را سخت تر کرده و در مقابل جذابیت زیادی را برای مخاطب ایجاد می کند.

وی  با یادآور شدن  ۴۰ بار اجرای این نمایش در تهران، گفت: استقبال خوب از این نمایش در پایتخت باعث شد که تصمیم به سفر استانی گروه برای اجرای آن گرفته شود و خوشبختانه شرایط به نحوی ایجاد شد که نخستین اجرا استانی در خوزستان و برای جشنواره مقاومت و فتح خرمشهر باشد.

کارگردان نمایش دریادلان توجه به پیروزی و غفلت از عملیات شکست خورده را عمده دلیل نپرداختن به موضوع عملیاتی همچون عملیات کربلای چهار دانست و افزود: در کشور پرداختن به پیروزی ها به یک عادت تبدیل شده اما شکست در کربلای چهار به اعتقاد من یکی از پر افتخارترین و حماسی ترین لحظات دفاع مقدس است.

شفیعی، پرداختن به سوژه شهدای غواص در تئاتر دریا دلان را الهام گرفته از تاثیر ورود ۱۷۵ شهید غواص به میهن دانست و گفت: ورود شهدا و تشییع پیکر شهیدان غواص در میدان بهارستان تهران که با موجی از احساسات همراه بود این ایده را در من ایجاد کرد  که چرا نباید کاری در این راستا انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.