معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با صدورمجوز کاوش‌های قلعه شاه دژ اصفهان از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،هفته آینده کاوش‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر طاهری افزود: این کاوش‌ و باستان‌شناسی به سرپرستی فریبا سعیدی ،با نظارت میراث فرهنگی و همکاری نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اجرامی‌شود.
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پیش  از این نیز این مکان تاریخی مورد کاوش باستان‌شناسی صورت گرفت و پس از آن نقاطی که به بازسازی نیاز داشت بازسازی و مرمت شد.
وی تصریح کرد: برای ادامه کاوش‌ها  نیاز به مطالعات باستان‌شناسی شد و بر اساس نتایج به دست آمده  مجوز حفاری و کاوش را پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  صادر کرد.
 قلعه شاه دژ با زیربنای 15 هکتار یکی از مجموعه‌های جالب توجه کشور محسوب می‌شود که بر روی ارتفاعات کوه صفه در جنوب غرب اصفهان بنا شده، بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی آثار سه مقطع تاریخی شامل دوره ساسانی ،قرون اولیه اسلامی و دوره سلجوقی در این منطقه شناسایی شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.