به گفته علما وقتی منطق و شخصیت ما بر محور «لا اله الا الله» شكل بگیرد، از همه تنگناها خارج میشویم؛ به عبارتی وقتی با نور یگانگی حقتعالی مأنوس شویم از كثرتها، تنگنظری و كبر رها میشویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، چنان كه می‌دانیم محور دعوت انبیاء الهی توحید و رساندن مردم به درك عبارت «لا اله الا الله» است كه در برخی آیات قرآنی از
جمله آیه «فَاعْلَمْ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ اسْتَغْفِرْ لِذَنْبِكَ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ یعْلَمُ مُتَقَلَّبَكُمْ وَ مَثْواكُمْ»

(محمد، ۱۹) آمده است: پس بدان كه هیچ معبودى جز خدا نیست و براى گناه خویش آمرزش جوى و براى مردان و زنان با ایمان [طلب مغفرت كن] و خداست كه فرجام و مآل [هر یك از] شما را مى‏داند.

عبارتی كه با آن همه معبودهای وهمی را از ساحت نظر دور كرده و تنها، معبود یگانه را افق جان خود قرار دهیم و تنها او را ثروت حقيقی و باقی قلبمان بدانيم.

 با عبارت «لا اله الا الله»، همه عوامل پیشروی همت و نظر انسان از هوای نفس و هر چه جز رضای خداوند كه محور و ملاك اراده و عمل او باشد محو می شود.

براساس همین دعوت قرآن، یكی از وعدههای زیبا و روشن برای موحدان و جامعه توحیدی در كلام پیامبر اكرم(ص) عبارت «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» است كه در ابتدای دعوت خویش مردم را به آن فراخواندند.

در معنای این عبارت آمده است وقتی منطق و شخصیت ما بر محور «لا اله الا الله» شكل بگیرد، از همه تنگناها خارج میشویم؛ به عبارتی وقتی با نور یگانگی حقتعالی مأنوس شویم از كثرت ها، تنگ نظری و كبر رها می شویم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.