روح الله برادری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتظار 15 ساله برای تولید فیلم «شیخ احمد قمی»/ سطح تئاترهای روحوضی از «50 کیلو آلبالو» بالاتر است

آن سال‌ها مطرح شد که مبلغی خارج از ردیف بودجه برای ساخت «شیخ احمد قمی»پرداخت شود که هرگز به دست ما نرسید.

انتظار 15 ساله برای تولید فیلم «شیخ احمد قمی»/ سطح تئاترهای روحوضی از «50 کیلو آلبالو» بالاتر استروح‌الله برادری تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توقف 15 ساله تولید فیلم «شیخ احمد قمی» گفت: سال 80 بود که برای ساخت پروژه «شیخ احمد قمی» تقاضا داده بودیم که در سال 95 و پس از گذشت 15 سال این بودجه به دست ما نرسیده است. هر چقدر هم پیگیری کردیم و تماس گرفتیم بی‌فایده بود. این فیلم اگر آن موقع ساخته می‌شد چیزی حدود 600 میلیون هزینه داشت.

وی تصریح کرد: این در حالی است که  در آن سال‌ها با وجود اینکه سازمان سینمایی بودجه خوبی داشت، برای ساخت این فیلم همکاری نکرد و اسفندیار رحیم‌مشایی در سال 1390 این بودجه را خارج از ردیف بودجه سازمان سینمایی تامین کرد و به آن سپرد تا برای ساخت این فیلم هزینه شود؛ اتفاقا این موضوع را هم اعلام کرد. اما با وجود پیگیری‌های ما آن بودجه هرگز به دست ما نرسید و نتیجه آن این است که بعد از 15 سال هنوز پروژه روی زمین مانده و تولید نشده است. البته در طول این سال‌ها به ساخت آثار فاخر سینمایی مشغول بودیم و این پروژه را نیز پیگیری می‌کردیم.

برادری با اشاره به تلاش‌های مدیران سینمایی جدید برای کمک به سینما گفت: من نقدی به مدیران سینمایی این دوره ندارم؛ چون دوستشان دارم و می‌دانم دارند تلاش خود را می‌کنند. حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی یک فرد مخلص، فرهیخته و فهیم است. ایوبی را هم دوست دارم و هم او را دوست می‌پندارم. شاید به دلیل شرایط مالی و بودجه‌ای، نتوانسته حق مطلب را ادا کند اما در مجموع به دلیل اقداماتی که کرده، به‌ عنوان یک سینماگر از او راضی هستم.
 
وی با انتقاد از فیلم‌های درجه چندم سینما گفت: فیلم‌های هالیوودی را که ببینید متوجه می‌شوید برخی از فیلم‌های ما چقدر از فیلم‌های درجه هفتم غرب هم بی محتواتر و سطح پایین‌تر است. فیلمی مثل «50 کیلو آلبالو» حتی تجاری هم نیست و به‌ نظرم تئاترهای روحوضی قدیمی سطحشان بالاتر از این فیلم است. 

تهیه‌کننده سینما با اشاره به تجربه ساخت فیلم‌های هنر و تجربه گفت: من همیشه و همه‌جا از این فیلم‌ها تعربف کرده‌ام. این اتفاق خوبی است که در سینمای ما افتاده که باعث قدم گذاشتن سینمای ما در این راه، اقدامات ایوبی بوده است.

 گفتنی‌است؛ روح‌الله برادری در کارنامه هنری خود تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون «گوشواره» و «خانه‌ روشن» و  «خاموشی دریا» ساخته وحید موساییان، «سیمای زنی در دوردست» به کارگردانی علی مصفا و فیلم‌های «خواب تلخ» ساخته محسن امیر یوسفی و «احتمال باران اسیدی» ساخته بهتاش صناعی‌ها در گروه هنر و تجربه را دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار