معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ماموریت دانشگاه علم و صنعت کار آفرینی است و در برنامه های این دانشگاه توجه ویژه برای رسیدن به این هدف شده است.

محسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دانشگاه های نسل سوم گفت: ماموریت دانشگاه علم و صنعت کارآفرینی است و رسالت این دانشگاه ارائه آموزش های تخصصی و به روز و کارا توسط استادان متعهد و مسلط به دانش و فناوری های نوین برای تربیت دانش آموختگانی متخصص،خلاق، کار آفرین، است .

وی ادامه داد: در برنامه 5 ساله بعدی دانشگاه  علم و صنعت موضوع حائز اهمیت، پر رنگ شدن بحث کار آفرینی است، که آن را به تایید هم رسانده ایم.

کلانتر در خصوص تغییرات ظرفیت پذیرش در سال جدید اظهار داشت: ظرفیت های پذیرش دانشگاه علم و صنعت امسال تغییرات زیادی ندارد چون در مقطع دکتری و ارشد نمی توان هر سال افزایش جذب دانشجو را داشته باشیم. برای رسیدن به یک میزان ثابت جذب در مقاطع مختلف با دانشکده های مختلف جلساتی را برگزار کرده ایم تا بتوانیم هر ساله حداقل تعداد مشخصی پذیرش داشته باشیم.

وی افزود: در مقطع کارشناسی سال گذشته دردانشگاه علم و صنعت 670  دانشجوی مهمان وجود داشت که امسال پیشنهاد 800 دانشجو را داده ایم.

معاون آموزشی علم و صنعت ایران درباره تعامل صنعت و دانشگاه عنوان کرد: فناوری فقط دست دانشگاه نیست بلکه صنعت هم باید خودش را با دانشگاه ها هماهنگ کند. به علاوه صنعت باید دانش آموختگان را بپذیرد که این همان توسعه کار آفرینی است.

وی ادامه داد :دانشگاهیان به تنهایی نمی توانند کار آفرینی کنند و وزارت صنعت باید دراین زمینه اقداماتی را انجام دهد.

کلانتر در خصوص  راه های افزایش تعامل صنعت و دانشگاه گفت:  فقط رفتن و حضور در جلسات و انگیزه ایجاد کردن در صنعت می تواند در این مورد کارساز باشد چون توانایی لازم درعلم و صنعت وجود دارد.

وی یاد آور شد: شرکت در نمایشگاه ها و ایجاد فرصت های مطالعاتی در صنعت  از برنامه های موجود برای نشان دادن پتانسیل های دانشگاه ها است. همچنین اگر استادان ما در صنعت کار کنند و در آنجا ایده ها را در اختیار همکاران صنعت قرار دهند در نتیجه این تعامل که ابزار و سرمایه از طرف صنعت و دانش از سوی دانشگاهیان است فعالیت ها بهتر انجام می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار