دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک بیان کرد: اشیای عتیقه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق جعفری‌چگنی اظهار کرد: چندین قطعه اشیای عتیقه با ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره ایلامی از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان کشف و ضبط گردید.

وی افزود: قاچاقچیان این اشیاء را در 1 دستگاه وسلیه نقلیه به شکل ماهرانه‌ای جاسازی کرده بوند که با هوشیاری ماموران در ورودی این شهرستان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: ارزش ریالی این اشیاء که در میان آن ها لوح‌ها و انگشترهای تاریخی وجود دارد بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی بیش از 10 میلیارد ریال است.

جعفری بیان داشت: در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر و 1 دستگاه خودرو توقیف شده و تحقیقات برای دستگیری سایر عوامل از سوی دستگاه قضایی و ماموران انتظامی ادامه دارد.

وی با هشدار به افرادی که اقدام به قاچاق و خرید و فروش اشیای تاریخی و عتیقه می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هر گونه خرید و فروش اموال فرهنگی و تاریخی ممنوع است.

این مقام قضایی اذعان داشت: آثار و اشیای تاریخی و عتیقه از نمادهای مهم فرهنگی و هویتی کشور به شمار می‌روند و دستگاه قضایی با قاچاقاچیان این گونه آثار برخورد قانونی، قاطع و جدی خواهد کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.