در پیش گرفتن تدابیر فوری برای کنترل استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها پیس از توقف اثرگذاری آنها در بدن انسان و بروز فاجعه انسانی وحشتناک در این خصوص ضروری است.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  گزارش های جدید بین المللی هشدار داده اند که مقاومت آنتی بیوتیکی می تواند سالانه ۱۰ میلیون انسان را با حلول سال ۲۰۵۰ از پای درآورد و به این طریق آنتی بیوتیک ها به خطری کشنده تر از سرطان تبدیل شوند.

این امکان وجود دارد که خسارت های اقتصادی ناشی از مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها به حدود ۱۰۰ تریلیون دلار برسد.

تهدید یاد شده برای انسان در این موضوع نهفته است که میکروب ها با توسعه خواص خود دیگر با آنتی بیوتیک ها کشته نشوند. این گزارش نشان می دهد که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در آمریکا به این میکروب ها مبتلا می شوند و همین موضوع تاکنون ۲۳ هزار نفر را از پای در آورده است.

گزارش مذکورکه زیر نظر «جیم اونیل» کارشناس اقتصادی انگلیسی به درخواست دولت بریتانیا انجام شده  و دو سال به طول انجامیده است، اشاره دارد به اینکه  مقاومت آنتی بیوتیکی به صورتی نگران کننده در حال ازدیاد است و چنین موضوعی نیز نتیجه استفاده بی رویه آنتی بیوتیک برای درمان بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی است؛ امری که عدم تاثیرگذاری آنتی بیوتیک ها را تهدید می کند.

منبع:شفقنا

منبع:انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.