فرشچیان نقاش معاصر گفت: در عصر حاضر جایگاه هنر ایرانی اصول زیادی پیدا کرده است چرا که ما هیچ چیزی برای نشان دادن فرهنگ و هنرمان نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود فرشچیان نقاش معاصر در نشست خبری موقعیت هنر و نقاشی ایرانی که امروز صبح در شورای دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، گفت: حرف‌ها با تفکرات من در کارهای هنری‌ام منعکس می‌شود، زبان هنرمند قلم و آثار اوست هنر یعنی شب و روز کار کردن، ریاضت کشیدن و قانع نشدن است.

وی افزود: 28 سال است که پیگیر ایجاد دانشکده‌ هنرهای ایرانی – اسلامی هستم  اما به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده‌ام.

فرشچیان در خصوص افت هنر ایرانی بیان کرد: در عصر حاضر صنایع هنری ما افت پیدا کرده است، فرش ایرانی زمانی حرف اول را در دنیا می‌زد اما اکنون به رتبه 27 جهان تنزل پیدا کرده است. تمام اجناس ما در بازار‌های اصفهان چینی است و ما با این وضع چگونه می‌توانیم پاسخگوی آیندگان باشیم.

فرشچیان ادامه داد: کشورهای چین، ژاپن  و هند تتوانسته‌اند در آثار خود نوآوری داشته باشند اما در ایران اینگونه نیست و ما چیزی که نمایانگر فرهنگ عزیزمان باشد نداریم. همچنین تاکنون در دانشگاه‌های ایران تلاشی در زمینه هنرهای ایرانی – اسلامی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای استعمارگر تلاش می‌کنند تا هویت هنری کشورهای دیگر را بگیرند من امیدوارم دانشگاه تربیت مدرس راهی پیدا کند که مکتبی به وجود آورد تا  هنر کشور را نجات دهد.هنرمند نیازمند نوآوری مرتبط با فرهنگ با هنر اسلامی – ایرانی می‌باشد.

گفتنی است، لقب حکیم هنر ایرانی به محمود فرشچیان داده شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار