کوهنوردان کشورمان بعد از حادثه سقوط شرپای نپالی در لوتسه به کمپ اصلی این قله باز گشته‌اند.

نصیری: باربر نپالی جلوی چشمم به کام مرگ رفت!/ میرنوری: کوه با کسی شوخی نداردبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم 5 نفره هیمالیا نوردان ایرانی متشکل از ایرج معانی،محمود هاشمی،مهدی قلی‌پور،محمد نصیری و سیدهادی ستار فروغ در بیس کمپ لوتسه در ارتفاع 5 هزار و 350 متری مستقرند.آنها به دلیل اتفاقی که روز گذشته برای یکی از شرپاها (باربران) رخ داد و همدردی با این حادثه از کمپ چهار به کمپ اصلی بازگشتند.

محمد نصیری یکی از کوهنوردان حاضر در این صعود طی گزارش ارسالی وضعیت خود ودیگر همنوردان را خوب توصیف کرده است واینکه در سلامت کامل در بیس کمپ به سر می برند.

این کوهنورد کشورمان حادثه منجر به مرگ شرپای نپالی را این گونه روایت کرده است: «طنابهای ثابت تمام شده بود و وی داشت طنابهای کهنه سال قبل را از زیر برف ویخ بیرون می کشیدتا از آنها استفاده کنداما  ناگهان در حین این کار یکی از طنابها که زیر یخ بودودر شیب 50 درجه قرار داشت پاره شد و شرپا در حالی که در ارتفاع 8463 متری قله لوتسه بوددچار این حادثه شدودر داخل یک دهلیز رفت ودر کمتر از 3 ثانیه مقابل دیده‌گان مبهوت ما همه حدود 2 هزار متر سقوط کرد.

نام این شرپای 25 ساله آنگ پوربا بود وفردی قدرتمند ودر خدمت ارتش هند بود.

عظیم قیچی ساز ،علی رضا بهپورومحمد محمدی طی روزهای گذشته به بام دنیا با ارتفاع 8848 متری صعود کرده اند . 
شوک بدی به کوهنوردان حاضر در هیمالیا ی نپال وارد شد.

محمود میر نوری دبیر فدراسیون کوهنوردی در خصوص مرگ این شرپای نپالی گفت: متاسفانه حادثه ی ناگوار و غم انگیزی  بود که برای این شرپا رخ داده است وشوکی بود که به دیگر هیمالیانوردان حاضر در منطقه وارد شد.

وی تاکید کرد:کوهنوردان کشورمان هم اکنون در بیس کمپ اصلی ارتفاعات هیمالیای نپالند وبعد از 2 یا 3 روز برای فتح لوتسه به قله صعود خواهند کرد.

میر نوری در پایان اضافه کرد: کوه با کسی شوخی ندارد و هر از گاهی شاهد این حوادث برای شرپاها و کوهنوردان هستیم که دل ورزشکاران این حوزه و افرادی را که در این زمینه فعالیت می کنند به درد آورد.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار