یک کارشناس بانکی گفت: در صورت اجرای دستورالعمل اعتبارسنجی نظام بانکی، در آینده دیگر نیازی به گذاشتن وثیغه‌های سفت و سخت جهت دریافت وام و تسهیلات از بانک‌ها نیست.

لزوم اجرای یکپارچه دستورالعمل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشوربهرام پارس پور، مدیر کارشناس بانکی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ با اشاره به اینکه زیربنای اقتصادی کشور مشکلات زیادی دارد گفت: هم اکنون اقتصاد دچار بیمار فرضی شده است و درنتیجه پول بانک‌ها در بخشی تولید صرف نشده و به سمت فعالیت‌های اقتصادی دیگر منحرف می‌شود.

وی در ادامه گفت: به دلیل ناامن بودن سرمایه‌گزاری در بخش‌های تولیدی اکثرسرمایه‌گزاران داخلی پولهایشان را به بخش واسطه‌گری ودلالی منتقل می‌کنند تا با اطمینان از امنیت سرمایه‌شان به سودهای کلان دست یابند.

پارس پور با اشاره به دستورالعمل اعتبار سنجی در نظام بانکی، بیان کرد: با اجرای این دستورالعمل، از حساب تمامی افراد متقاضی تسهیلات استعلام گرفته می‌شود و در صورت وجود بدهی و یا هر نوع تخلف بانکی دیگر وامی به این اشخاص تعلق نمی‌گیرد.

این مدیربانکی، ادامه داد: درحال حاضر دستورالعمل اعتبار سنجی در برخی از بانک‌های کشور در حال اجرا است اما هنوز بصورت یکپارچه و در تمامی بانک‌ها عملی نشده است و عدم اجرای آن موجب ایجاد مشکلات و بدهی‌های کلان برای بانک‌ها شده است.

پارس پور تصریح کرد: برخی از بانک‌ها بویژه بانک‌های خصوصی به اجرای این دستورالعمل تن نمی‌دهند زیرا آنرا مغایر با تأمین منافع بانک خود می‌دانند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت یکپارچه شدن تمام بانکی در اجرای دستورالعمل اعتبارسنجی، درآینده دیگر نیازی به گذاشتن وثیغه‌های سفت و سخت جهت دریافت وام و تسهیلات از بانک‌ها نیست و انجام امور بانکی بیش از پیش تسهیل خواهدشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار