"مودی" نخست وزیر هند روز یکشنبه 2 خرداد ماه به منظور سفری دو روزه به دعوت رئیس جمهور کشورمان وارد ایران می‌شود.

یونسیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در دوره پسابرجام شاهد رفت‌وآمدهای کشورهای اروپایی و آسیایی به کشورمان هستیم. اخیرا جمهوری اسلامی ایران میزبان روسای جمهوری کرواسی، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و... بود و قرار است این‌بار "نارندرا مودی" نخست وزیر هند روز یکشنبه 2 خرداد ماه طی سفری دو روزه چمدان خود را در خاک ایران بر زمین بگذارد. 

این سفر تاریخی و مهم نخست وزیر هند، فرصت مناسبی را برای توسعه روابط دو جانبه و رفع اختلافات مالی دو كشور در زمینه بدهی‌های نفتی فراهم خواهد آورد.

"مودی" در جریان سفرش به ایران شش هدف استراتژیک را دنبال می‌کند و ضمن دیدار با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مقامات عالیرتبه کشور، درباره همکاری‌های فرهنگی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر خواهد کرد. 

گفتنی است طبق ادعای برخی رسانه‌ها، همزمان با سفر نخست وزیر هند به ایران، "محمد اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان نیز در کشورمان حضور خواهد یافت، سفر وی به تهران در راستای انعقاد قراردادی درمورد مسیر ترانزیتی چابهار به افغانستان میان کشورهای ایران، افغانستان و هند است.

این دومین سفر اشرف غنی به ایران پس از رسیدن وی به قدرت است. نخستین سفر اشرف غنی در 30 فروردین سال گذشته بود که در این سفر، همکاری‌ها در اجرای طرح‌های دو جانبه و چند جانبه با کشورهای منطقه خصوصا هند، تاجیکستان و ترکمنستان از جمله توافق نامه سه جانبه بندر چابهار مورد تاکید قرار گرفت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار