گودبرداری برای ساخت مترو در یکی از محلات شهر رم، کارگران را به روم باستان برد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حفاری برای ساخت خط C مترو شهر رم و در عمق ۹ متری از سطح خیابان، یک منطقه نظامی باستانی کشف شد.
 
این سربازخانه باستانی در منطقه ای به وسعت ۹۰۰ متر مربع دارای راهرویی طویل و ۳۹ اتاق که با موزاییک های سیاه وسفید در ۲۰۰۰ سال پیش کف پوش شده بودند و نیز دیوارهایی با روکش گچ و تزیینات گچی در منطقه «ویا دلافراتلا» در عمق ۹ متری از سطح خیابان، کشف شده است.

گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
 
در کف یکی از اتاق ها نیز یک گور با ۱۳ اسکلت توسط باستان شناسان شناسایی شدند.آنها همچنین تعداد ی سکه برنزی و تعدادی دستبند در کنار اسکلت ها یافته اند.باستان شناسان معتقدند این سربازخانه باستانی مربوط به گارد پریتورین که تحت فرمانبرداری امپراطور « آدریان » بوده اند، می باشد و قدمت آن به ۲۰۰ سال بعداز میلاد مسیح یعنی حدود ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد.
 
هم اکنون کار ساخت و ساز تونل و ایستگاه مترو همزمان با کار باستان شناسان در این منطقه ادامه دارد و در حالی که کارگران مشغول بتن ریزی هستند، باستان شناسان چند متر آن طرف تر، در حال برس زدن بر روی اشیا برنزی به دست آمده از زیر زمین و زدودن خاک از روی آنها هستند.

گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
 
مقامات رسمی شهر رم امیدوارند بتوانند این منطقه باستانی را که نمادی از یک پادگان روم باستان است، در دل ایستگاه مترو قرار دهند و نوعی پیوستگی بین این دو فضا پدید آورند.حفاری های این منطقه برای ساخت تونل و ایستگاه مترو از سال ۲۰۰۷ آغاز شده بود اما بدلیل مسائل اقتصادی و فساد مالی این پروژه به کندی پیش رفت.

گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
 
هم اکنون قرار است این خط از مترو شهر رم درسال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد و چنانچه این منطقه باستانی با ایستگاهی که در حال ساخت است پیوند بخورد، بدون شک یکی از باشکوه ترین ایستگاه های زیر زمینی دنیا خواهد بود.

گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ! 

در تصاویر به خوبی می توان به مهارت ساخت موزاییک های رنگی و هنر بکار رفته در چیدمان آنها و نیز تزیینات گچی سطح دیواره ها پی برد.
 
منبع:تابناک
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار