دبیركل پیمان اتلانتیك شمالی (ناتو) گفته است كه نیروهای این سازمان تا نابودی كامل گروه تروریستی داعش در افغانستان، این كشور را ترك نخواهند كرد.

دبیرکل ناتو: تا نابودی كامل داعش، افغانستان را ترك نمی‌كنیم
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ینس استولتنبرك كه پیش از آغاز نشست دو روزه وزرای خارجه كشورهای عضو ناتو سخن می‌گفت، تاكید نموده كه حمایت سازمان ناتو از نیروهای افغانستان برای مبارزه علیه مخالفان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب كه افغانستان برای ناتو بسیار مهم است گفته است: " افغانستان برای ما از این لحاظ مهم است كه ثبات در آن جا برای امنیت ما نیز مهم است. دوم، افغانستان از این لحاظ برای ناتو مهم است كه ناتو بزرگترین ماموریت نظامی خود را در این كشور انجام داده و برای سال‌های سال در آن جا حضور داشته و ما هم تلفات داده‌ ایم و هم پول مصرف كرده و قیمت گزافی پرداخته ایم".

دبیر كل ناتو اظهار داشته است كه آوردن ثبات و امنیت در افغانسان به معنی ثبات كشورهای عضو ناتو است.

آقای استولتنبرك افزوده است: " در حال حاضر ناتو مصروف ماموریت آموزشی و مشورت ‌دهی با نیروهای امنیتی افغانستان است؛ اما در این نشست وزیران خارجه ناتو در مورد چگونگی نتیجه بخش بودن تلاش‌ها برای ادامه همكاری‌، با نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال ۲۰۱۷و اوضاع امنیتی و سیاسی كنونی این كشور بحث خواهند كرد".

این گفته ها در حالی مطرح می شود كه وزیران خارجه ناتو و شركای بین المللی این سازمان با حضور نمایندگان دولت افغانستان روز جمعه (۳۱ ثور) در مورد ادامه حمایت مالی از نیروهای افغان بحث و گفتگو خواهند كرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.