وزیر دارایی عراق گفت صندوق بین المللی پول با درخواست بغداد برای اعطای 5.4 میلیارد دلار وام احتیاطی موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه پرس تی وی، هوشیار زیباری روز پنج شنبه گفت پس از یک هفته مذاکره میان نمایندگان عراق و صندوق بین المللی پول در اردن، دو طرف درباره این وام به توافق رسیدند و همین امر راه را برای عراق به منظور دریافت 15 میلیارد دلار کمک‌های بین المللی در 3 سال آینده هموار می‌سازد.

براساس اسناد صندوق بین المللی پول، از اواسط سال 2014 و پس از کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی، اقتصاد عراق با رکود روبرو بوده است و انتظار می‌رود این کشور در صورتی که نتواند حمایت های مالی بیشتری جذب کند با 17 میلیارد دلار کسری مالی مواجه شود. همچنین نبرد با گروه تروریستی داعش فشار زیادی بر اقتصاد بغداد تحمیل کرده است.

زیباری در کنفرانسی خبری در امان پایتخت اردن گفت: «این برنامه به ما کمک خواهد کرد تا کمک‌های بیشتری دریافت کنیم و رتبه اعتباری خود را در سطح بین المللی ارتقاء دهیم.»

وی گفت: «این پایان مسیر نخواهد بود و این توافق به ما اجازه خواهد داد تا بر بحران پیش روی عراق فائق آییم.»
کریستین جوسز رئیس دفتر صندوق بین المللی پول در عراق در جمع خبرنگاران گفت این توافق گام مهمی است و به نوعی مسیر را برای اعطای کمک‌های بیشتر به بغداد هموار می‌کند.

وی گفت نرخ سود این وام احتیاطی بین 1 تا 1.3 درصد است در 13 قسط تا سال 2019 به عراق پرداخت می‌شود و مهلت بازپرداخت آن هشت سال است که تا سه سال قابل تمدید خواهد بود.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار