کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از امروز که سالگرد دومین قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا است،به عنوان یک روز تاریخی یاد کرد.

گزارش AFC به مناسبت سالگرد قهرمانی ایرانبه گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کنفدراسیون فوتبال آسیا با نگاهی به اتفاقات تاریخی در تقویم خود به مهمترین رویداد روز 19 مه سال 1972 که روز قهرمانی دوم ایران در جام ملت های آسیا است،پرداخته و در این خصوص گزارشی منتشر کرد.

در این گزارش آمده است سال 1972 اولین باری بود که رقابت های جام ملت های آسیا در جنوب شرق این قاره برگزار می شد که میزبانی آن بر عهده بانکوک تایلند بود و شش تیم حاضر در این رقابت ها سعی داشتند مهمترین جایزه قاره را تصاحب کنند.

تایلند به عنوان میزبان و ایران به عنوان قهرمان دوره قبل بدون حضور در رقابت های مقدماتی در مرحله نهایی حضور داشتند.

سه کشور عراق،کویت و جمهوری خمر(که بعدها کامبوج نام گرفت) برای اولین بار در این رقابت ها حضور داشتند.این مسابقات روز 7 مه در استادیوم ملی تایلند آغاز شد.

ایران در اولین مسابقه با دو گل حسین علی کلانی وصفر ایران پاک 2-0 جمهوری خمر را برد تا قهرمانی را آغاز کرده باشد.

در ادامه این گزارش به دیدارهای مرحله گروهی و نیمه نهایی  پرداخته شده است.

4 تیم ایران،کره جنوبی،تایلند و جمهوری خمر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در نهایت  دو تیم ایران و کره جنوبی راهی فینال این رقابت ها شدند که روز 19 ماه می دیدار فینال برگزار شد . ایران با گل دقیقه 48 جباری پیش افتاد اما دقیقه 65 گل تساوی را دریافت کرد تا این که در دقیقه 107 وقت های اضافه با گل کلانی با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید و برا ی بار دوم تاج قهرمانی را بر سر گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار